Petua Awet Muda

Menambat hati suami yang semakin jauh dengan penjagaan kulit Shaklee dan jadi semakin muda!

Tips Mudah Basuh Baju

Wanita yang selalu 'busy' tak sempat nak cuci baju, bagaimana cara nak mudahkan kerja mendobi

Suplemen Shaklee 100% SELAMAT, 100% BERKESAN

Ingin dapatkan produk Shaklee? Sila hubungi 012-6806251

Amalkan Pemakanan Sihat Semasa Mengandung

Pemakanan yang sihat mempengaruhi anak di dalam kandungan

Amalkan Pengambilan Makanan Yang Tinggi Serat

Mengambil makanan yang tinggi serat membantu kita dari terkena penyakit jantung!

Showing posts with label VIVIX. Show all posts
Showing posts with label VIVIX. Show all posts

Cara Berhenti Merokok Mudah Dan Berkesan!

Tahukah anda, orang yang merokok jangka hayat dia lebih pendek dari orang yang tidak merokok? Mereka juga akan dihinggapi pelbagai jenis penyakit kronik yang akan membunuh mereka dan ahli keluarga mereka. Dalam artikel ini saya kongsikan cara berhenti merokok dengan mudah dan berkesan. 

Saya yakin yang harapan dan impian anda untuk berhenti merokok akan tercapai. Ini dibuktikan dengan pengakuan berani mati lelaki ini berjaya berhenti merokok kerana benda alah tu. Dah macam-macam cara dia cuba, pergi kelas berhenti merokok, tampal itu tampal ini semua tak jalan.

Sehinggalah isteri dia jumpa ni. Terus rasa pelik, dah takde nikmat! Jom kita tengok video kat bawah



Saya tahu jauh disudut hati perokok nak berhenti kan? Macam ayah saya lah, pernah dulu nak berhenti merokok cuba macam-macam dah tak juga berhenti disebabkan ketagihan yang melampau. Tapi yang membuatkan dia terus berhenti adalah kerana dia telah disahkan sakit jantung. Dalam sekelip mata terus berhenti merokok! Tapi takkanlah nak tunggu sakit baru nak berhenti, betul tak?

Di tambah pula apabila isteri asyik merungut mulut berbau, badan berbau dan bibir pun hitam. Perokok ini pun dah sedia maklum akan keburukan merokok, dah tahu merokok ni dapat sakit ni dapat sakit itu tapi kenapa mereka tak berhenti?

Anda nak tak kalau saya bagitau ada 1 cara yang MUDAH dan BERKESAN untuk anda berhenti merokok? 

Seperti yang saya kata tadilah..ketagihan yang melampau sehingga tak dapat nak kawal perasaan dan tak tahu bagaimana cara mudah nak berhenti merokok.

nak berhenti merokok

Bahan kimia dalam rokok

Mungkin ramai yang dah tahu tentang ini, tapi takpelah saya bagitau sikit ya. Ini adalah beberapa bahan kimia yang terkandung di dalam rokok:

  • Nikotin, kandungan yang menyebabkan perokok merasa tenang. 
  • Tar, yang terdiri daripada lebih daripada 4000 bahan kimia yang mana 60 bahan kimia di antaranya bersifat karsinogen. Sianida, sebatian kimia yang mengandungi kumpulan cyano. 
  • Benzene, juga dikenali sebagai bensol, bahan kimia organik yang mudah terbakar dan tidak berwarna. 
  • Cadmium, logam yang sangat beracun dan radioaktif. 
  • Metanol (alkohol kayu), alkohol yang paling mudah yang juga dikenali sebagai metil alkohol. 
  • Asetilena, merupakan sebatian kimia tak tepu yang juga merupakan hidrokarbon alkuna yang paling sederhana. 
  • Amonia, boleh ditemui di mana-mana, tetapi sangat beracun dalam kombinasi dengan unsur-unsur tertentu. 
  • Formaldehid, cecair yang sangat beracun yang digunakan untuk mengawetkan mayat. 
  • Hidrogen sianida, racun yang digunakan sebagai fumigan untuk membunuh semut. Zat ini juga digunakan sebagai bahan pembuat plastik dan racun perosak. 
  • Arsenik, bahan yang terdapat dalam racun tikus. 
  • Karbon monoksida, bahan kimia toksik yang ditemui dalam asap buangan kereta
Takut bila bacakan? Bukan zat makanan yang kita dapat tapi racun-racun yang membunuh!

Perokok pasif

Apa dia perokok pasif? Perokok pasif adalah orang yang terdedah kepada asap rokok. Tahukah anda perokok pasif pun akan dapat sakit yang sama sebagaimana perokok? Walaupun mereka tak hisap rokok!

Kesian…jika si ayah selalu merokok di depan isteri dan anak-anak. Si ayah dah mendedahkan keluarga mereka kepada kematian! Tolonglah jangan heret isteri dan anak-anak sama-sama sakit. Jika sayangkan keluarga berusahalah untuk berhenti merokok.

Perokok pasif:
  • 30% lebih tinggi mendapat kanser paru-paru.
  • 25% lebih tinggi mendapat penyakit jantung
berhenti merokok

Kesan buruk asap rokok kepada bukan perokok:
  • Rambut — berbau.
  • Otak dan kesan mental — strok
  • Mata — berair dan pedih.
  • Hidung — berasa tidak selesa dan rengsa.
  • Pernafasan dan paru-paru — kanser paru-paru; memburukkan masalah pernafasan sedia ada seperti asma, penyakit saluran pernafasan kronik (COPD) dan emfisema.
  • Jantung — melemahkan salur darah ke jantung, sakit dada dan serangan jantung.
  • Rahim — bayi dilahirkan kecil (kurang berat), bayi meninggal selepas dilahirkan.
Bagi yang beragama islam, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-37 yang bersidang pada 23 Mac 1995 telah membincangkan Hukum Merokok Dari Pandangan Islam. Muzakarah telahmemutuskan bahawa merokok adalah haram dari pandangan Islam kerana padanya terdapat kemudharatan. Keterangan/hujah : SINI 

berhenti merokok dengan cepat

Berhenti merokok dengan VIVIX Shaklee. VIVIX membantu proses berhenti merokok dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA. DNA yang tercemar dengan nikotin akan dipulihkan apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.

Hasilnya, DNA akan kembali kepada keadaan asal dan menyebabkan perokok akan mengalami kelainan apabila merokok. Yang mana akhirnya perokok akan sendiri berhenti merokok ekoran dari rasa yang mereka alami. Mudah kan?

InsyaAllah usaha anda akan membuahkan hasil. Ingat insan tersayang. Anda perlu sihat demi mereka dan jangan biarkan mereka sakit hanya kerana asap rokok yang kita hembus. Hidup kita masih panjang, anak-anak perlu kasih sayang kita lagi. Isteri pun masih perlukan anda dalam hidup mereka. Jangan biarkan mereka merana hanya sebab anda seorang perokok.

Buat isteri-isteri jika anda sayang suami dan nak suami berhenti merokok, hadiahkan mereka Vivix. Takkan anda nak jadi janda dalam sekelip mata kan?

Buatlah sedikit pelaburan demi masa depan anak-anak. Kasih sayang dan kesihatan tak boleh dijual beli..tak ternilai harganya.

Jika anda betul-betul nak berhenti merokok, nak ubah hidup anda. Hubungi saya sekarang!

Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com


Baca Lagi Tentang:

4 petua awet muda Pn. Nadia buat suami tak senang duduk

Wanita dan kecantikkan tak dapat dipisahkan, begitulah juga Puan Nadia yang nak kelihatan cantik di mata suami. Bagaimana Puan Nadia buat sampai suami tak senang duduk? Haaa…baca petua awet muda Puan Nadia, amalkan..konfirm suami asyik pandang jer..asyik-asyik ajak jalan..hihi

Siapa Puan Nadia ni? Puan Nadia adalah seorang yang berkerjaya, dia amat pentingkan kerja sehingga terabai kesihatan dan penampilan diri. Umur Puan Nadia baru menjangkau 44 tahun akan tetapi dia kelihatan seperti berumur 55 tahun! fuhh..nampak 10 tahun lebih tua dari usia


Dia mengeluh yang suaminya asyik benar puji perempuan lain nak-nak Cik Ta! Padahal kalau ikut umur Cik Ta dan Puan Nadia ni lebih kurang je. Sedihnya hati dia, bila pergi jalan-jalan dengan suami nampak macam kakak berjalan dengan adik.

Puan Nadia menyesal sebab dari awal dia langsung tak jaga kesihatan dan kecantikkan diri dia, yang dia tahu hanyalah kerja dan keluarga. Tapi biasalah perempuan kan, bila dah berkahwin dah tak kisah sangat dah penjagaan diri sendiri aslkan suami dan anak-anak terjaga.

kolagen powder
Apabila suami mula tengok perempuan lain
Tapi sebenarnya kita orang perempuan ni silap, ingat rumahtangga terjaga dah ok tapi sebenarnya tidak. Suami nak tengok kita ni terurus dan cantik. Lagi-lagi la lelaki kan umur 40an ni gatal di semacam..hihi

Nak Join Contest? TEKAN SINI

Sekarang bila tengok suami yang asyik puji perempuan lain, pandang artis-artis dalam TV macam nak telan je, Puan Nadia dah bertekad nak ubah penampilan. Dia taknak nampak tua sebelum usia, dia nak nampak muda dan cantik di mata suaminya.

Itulah serba sikit tentang kisah Puan Nadia ni, tapi apa yang dia buat sampai boleh membuatkan suaminya tak senang duduk? Jom baca dan amalkan: 
  1. Puan Nadia bersenam kerana dengan senaman dapat melancarkan darah dan otot-otot dalam badan kita. Bila dah semua lancar kulit pun nampak lebih muda dan bermaya

  2. Melakukan urutan ke wajah setiap hari untuk melancarkan aliran darah di bahagian muka dan mengembalikan seri muka tetapi urutan haruslah dari bawah ke atas ya, jangan pula dari atas ke bawah sebab nanti muka makin berkedut! 

  3. Makan ulam. Puan Nadia banyakkan makan ulam dan buah-buahan dalam diet harian seperti pegaga, kacang botor, tomato, jambu, oren yang mana kaya dengan serat, vitamin C. 

  4. Selain dari itu Puan Nadia mengambil suplemen tambahan seperti kolagen. Kolagen yang menjadi pilihan Puan Nadia ialah Kolagen Powder Shaklee kerana setelah 2 bulan penggunaan perbezaan amat ketara. Jeragat hilang, kedutan makin kurang, kulit makin tegang, rambut pun tak gugur.
Saya juga mengesyorkan Puan Nadia mengambil VIVIX (Jus anti-penuaan yang ajaib) kerana VIVIX mampu membuatkan diri kita rasa lebih muda 25 tahun! FUHH.. demi suami tercinta, Puan Nadia mengambil VIVIX pula. Ayu Raudhah dan Rita Rudaini pun amik Vivix tau...cantik tak dorang? cantik kan?

Nak tak nampak muda kembali?
 VIVIX membantu melawan penuaan ditahap selular dan memperbaiki sel-sel yang rosak di dalam badan, oleh itu sel-sel badan menjadi seperti baru.

Kini, suaminya secara automatik tak sebut dah perempuan lain malah dipuji-pujinya isteri. Sekarang kalau keluar berjalan-jalan dengan anak-anak mesti orang akan ingat adik beradik! Ye la mak dah nampak ceria, sihat dan cantik. Hubungan suami isteri juga makin erat sampai suami takleh duduk diam sebab takut isteri kena ngurat.

Sampaikan saya nak letak gambar Puan Nadia pun suaminya tak bagi sebab jeles punya pasal..hihi Takpelah, suami kena diutamakan..ye tak?



Puan Nadia suka perubahan pada dirinya, anda bila lagi? Bukan setakat suami makin sayang malah kulit dah nampak muda, gebu gabas sana sini, rambut pun tak gugur, berganda-ganda kegembiraan Puan Nadia ni.

Bulan ni Promo Serbuk Kolagen buy 3 FREE 1 apa lagi Puan Nadia order 2 Sets lagi..katanya suami yang belanja sebab berbaloi dengan hasil isterinya!

Kalau nak jadi macam Puan Nadia, hubungi saya sekarang! Buat pasangan anda tak jemu memandang anda dan bertambah-tambah sayang! 

FB : Nor Azimah Hashim
Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com 


Apabila Shaklee menjadi Syukri :)

Penawar Gout No.1, Tak Perlu Lagi Mengerang Kesakitan

Gout, apa itu penyakit gout eh? Gout adalah penyakit akibat lebihan asid uric dalam badan. Tahukah anda, jika gout tidak diubati boleh membawa kepada sakit kronik yang lain seperti batu karang, diabetes dan darah tinggi. Oleh itu saya nak bagitau apa penawar gout ni supaya kita dapat jauhkan diri dari penyakit-penyakit tu semua.

Asid uric ni adalah bahan kumuhan dan akan keluar melalui air kencing. Apabila asid uric terlampau banyak sehinggakan tidak dibuang maka ia akan berkumpul di sendi. Maka terjadilah gout.

Pasti orang yang kena gout ni akan rasa tak selesa dan susah nak jalan. Nak bersama dengan isteri pun takde mood kan? Biasa gout ni lelaki la yang kena umur antara 30 hingga 60 tahun. Perempuan pun ada juga yang kena tapi tak ramai.
sembuh gout
Gambaran secara dekat asid urik di bahagian sendi yang terkena gout

Gout ni kalau dibiarkan boleh membahayakan, Nampak macam sakit biasa saja kan? Ada setengah orang bila kena cakap “Alah, nanti makan ubat baiklah”. Memang bila kita makan ubat gout tu hilang tapi gout akan kembali lagi jika tak jaga pemakanan. Nak tak kalau ada penawar yang membuatkan gout tak kunjung-kunjung tiba?

Sebelum tu saya nak share kisah abah saya dan pakcik saya. Kedua mereka ni memang selalu kena gout, usia pun bukan muda lagi. Silap makan saja kaki sakit, jalan pun terhencot-hencot. Kesian kalau tengok, nak bawa kereta tak boleh. Asyik “aduh..aduh..saja”

Dalam bulan Julai 2014 saya hadiahkan abah VIVIX. Saya bagi VIVIX ni sebab saya nak abah sihat. Saya nak gula dalam darah abah terkawal, tekanan darah terkawal, jantung abah sihat. Saya tak ingat pun yang abah ada gout. Abah ni bukan makan setiap hari, kalau dia ingat dia makan kalau tak ingat memang tak makan la. Tapi saya nampak perubahan pada abah, Alhamdulillah dalam 2 bulan ayah check tekanan darah normal, jantung OK. Pastu masa hari raya haji seminggu kot abah makan daging kurban (pagi, siang, malam) abah langsung tak kena gout.

Saya pun ada tanya mak juga “dah lama ke abah tak kena gout?”

Mak cakap “lama jugaklah dia tak mengadu sakit kaki”

Kalau sebelum ni abah makan ubat klinik saja, bila salah makan kena lagi. Itu kisah abah saya, sekarang saya nak bagitau kisah pakcik saya pula. Pakcik saya pun ada masalah gout juga, cara dia kawal gout ni dia ada amik ubat dan kena pantang makan. Tak boleh makan itu tak boleh makan ini. Sedih juga ya. Memang dia strict sangat bab-bab makan ni. Tak nikmatlah pulak kan?

So kita nak pilih yang mana? Nak macam abah saya ke makan itu ini tapi tak kena gout atau kontrol makan tapi masih makan ubat juga sebab taknak kena gout?

ubat gout
sakit gout boleh menyebabkan pesakitnya rasa tidak selesa dan sakit sehingga nak berjalan pun susah
Gout ni kalau dibiarkan boleh membawa kepada penyakit serius yang lain tau. Jika ianya berkumpul dalam saluran air kencing boleh jadi batu karang. Selain dari itu masalah kegemukan, darah tinggi dan diabetes.

Gout adalah penyakit yang boleh sembuh jika kena caranya dan penawarnya. Elakkan makan makanan yang mengandungi purin yang tinggi seperti daging, makanan laut dan kekacang. Patutlah bila makan daging atau sotong mesti abah kena gout TAPI sekarang tidak lagi.

Jika anda atau ayah atau suami yang kena penyakit gout ini, ini adalah cadangan suplemen yang saya boleh kongsikan untuk mengurangkan serangan gout dan mungkin boleh menyembuhkan terus gout.

  • Vivix - Mengimpak 4 mekasnisme anti penuaan. (melidungi dan membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)
  • OmegaGuard - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.
  • Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan dan menurunkan asid serum. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.
  • Vitamin C SR- menurunkan asid serum

Sejak amik VIVIX, abah saya dah tak kena gout dah. Alhamdulillah

Anda pun nak sembuh gout macam abah saya?

Hubungi saya sekarang!
AZIE 012-6806251 (Whatsapp/sms)
vitasihat@gmail.com

Hubungi saya sekarang, saya ada benda 'special' nak bagi ni ^_^

5 Tips Penawar Kanser Yang Doktor Pakar Pun Tak Tahu

Kanser adalah penyakit yang boleh membawa kematian jika tidak dirawat. Ramai manusia di seluruh dunia ini mati disebabkan kanser. TETAPI jika kita tahu penawar kanser dan cara nak memberhentikan sel kanser dari terus membiak mesti kita akan terkejut. Dalam artikel ini saya akan bagitau tips semulajadi yang boleh diamalkan.

Saya mempunyai seorang ibu saudara yang menghidapi kanser payudara, dan dia telah meninggal hampir 2 tahun yang lalu. Baru beberapa minggu lepas, isteri kepada bapa saudara saya pula yang telah didiagnos barah payudara. Sedih bukan kepalang mendapat ujian dari Allah SWT.

Saya ada seorang kawan yang ibu saudaranya (Mak Yang) juga menghidap kanser payudara. Apa yang membuatkan saya terkejut, dia telah share dengan saya apa yang ibu saudaranya amalkan sehingga makin sihat dan tak nampak pun macam orang sakit. Anak-anak dia pun lebih gembira sebab mak diaorang lebih ceria dari sebelum ni. Dalam artikel ni saya akan kongsikan tips untuk panduan semua. Janganlah kita rasa dunia sudah kiamat apabila didiagnose kanser.

sembuh kanser

Saya masih berpegang kepada “semua penyakit boleh diubati selain mati” maknanya Allah SWT dah bagi penawar pada semua penyakit, Cuma kita sahaja yang perlu cari dan ikhtiar. Betul tak?  

Rawatan kimoterapi dan juga ubat-ubatan yang diberikan oleh doktor juga penting. Dalam artikel pendek ini akan saya senaraikan beberapa cara untuk sembuh dari kanser yang telah dikongsi oleh Mak Yang yang boleh diamalkan. Tak cuba tak tahu kan? Semoga perkongsian saya ini dapat membantu ramai pesakit kanser.

5 Tips untuk pesakit kanser : 

1) Senaman atau aktiviti fizikal  
Mak Yang mengamalkan aktiviti fizikal secara konsisten supaya badan lebih bertenaga. Senaman yang konsisten dapat mengurangkan kesan sampingan setelah melakukan rawatan kanser seperti dapat tingkatkan tenaga kita dan kesihatan jantung kerana sesetengah dadah yang digunakan untuk rawatan boleh menyebabkan masalah jantung dikemudian hari. Ianya mampu menurunkan kadar insulin dalam badan dan seterusnya membantutkan pembiakan sel kanser.

2) Tidur
Tidur pun boleh membantu menyembuhkan kanser? Cuba untuk dapatkan waktu tidur yang betul dan berkualiti. Ini kerana tidur yang tidak betul boleh mengganggu pengeluaran melatonin. Melatonin adalah satu hormon tidur, bukan itu sahaja ia adalah antioksidan yang cukup power yang boleh meningkatkan sistem imun. Mesti kita tak mahu terlepas antioksidan ini kan? Tabiat tidur yang betul mampu melawan penyebaran penyakit kronik termasuklah kanser. Sebab itulah bagi pesakit kanser, jagalah waktu tidur ya. Waktu tidur yang disyorkan adalah dari jam 10pm-6am.

3) Stress
Makciknya bagitau stress mesti dikawal, jangan stress sebab boleh menyebabkan badan lemah. Cubalah untuk mengawal stress kerana stress punca banyak penyakit kronik yang ramai orang tak tahu. Menurut kajian terbaru, stress mampu mengaktifkan gen yang mampu menyebabkan sel kanser merebak. ‘Stress Gen’ ATF3 membuatkan sel imun menjadi tidak menentu dan memberi kanser ‘jalan keluar’ untuk kebahagian-bahagian lain dalam badan. Selain itu kalau kita stress biasanya akan membuat pilihan yang tak betul kan? Contohnya makan tanpa kawalan, makan makanan tak berkhasiat, dah malas bersenam, hisap rokok dan itu akan lebih memudaratkan lagi keadaan.

4) Vitamin D 
Ada banyak bukti menunjukkan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan sel kanser membiak. Kita boleh mengurangkan risiko kanser dengan optimumkan tahap vitamin D.

5) Mengambil Resveratrol   
Mak Yang juga amalkan mengambil resveratrol setiap hari. Resveratrol salah satu ‘chemosensitizer’ semulajadi. Antioksidan yang sangat power dalam melawan sel kanser. Resveratrol adalah sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang dikaitkan dengan peningkatan risiko seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol ditemui pada kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri. Resveratrol yang macamana? Nanti akan saya share kan dalam bahagian akhir artikel ni.

5 tips di atas adalah ikhtiar yang boleh kita lakukan untuk membantu kita sembuh dari kanser selain dari rawatan kimoterapi dan ubatan yang perlu kita ambil. Jangan pula terus tinggalkan kimoterapi dan ubat ya..No..no..no.. itu tetap kena ikut.

Cuba tengok kembali tips no 5. Ini yang saya nak cerita tadi, pengambilan resveratrol setiap hari mampu membantu makciknya untuk hidup lebih sihat dan bertenaga. Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang mampu melawan sel kanser dari merebak dan mampu melindungi badan dari kerosakkan. Anda boleh klik SINI untuk lebih info pasal resveratrol dan kanser. Banyak kajian sudah dibuat yang menunjukkan resveratrol memang dapat membantu pesakit kanser sembuh. 

Salah satu produk makanan tambahan yang mengandungi 10X ganda lebih hebat dari resveratrol ialah VIVIX, yang mana mampu melawan radikal bebas dari merosakkan sel dalam badan kita. Disamping itu salah satu bahan dalam Vivix adalah Anggur Muscadine, di dalam anggur ini terkandung Ellagic Acid yang dapat membantu melawan dan menghalang kanser.

**Resveratrol and cancer: focus on in vivoevidence

penawar kanser usus
kesan resveratrol pada Pesakit kanser kolon
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser payudara
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser prostat
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser hati
Anti-cancer Evidence
Di sini saya selitkan beberapa testimoni pesakit kanser luar Negara dan dalam Negara yang berjaya meningkatkan kualiti hidup mereka dengan VIVIX.

sembuh kanser

sembuh kanser

sembuh kanser


Usahalah selagi mampu berusahalah untuk memperbaiki kesihatan kita, pandang orang tersayang renung mereka dalam-dalam. Apa yang mereka harapkan dari kita? Jika anda mempunyai anak, ibu, bapa, adik, kakak, abang, saudara yang menghidap kanser kongsilah bersama mereka tentang artikel ini supaya mereka dapat hidup lebih ceria dan bermakna. 

Sebelum radikal bebas bertambah aktif dan membiakkan sel-sel kanser baru dalam badan yang lebih berbahaya, marilah kita bertindak segera dengan menambah resveratrol yang mampu melawan radikal bebas dan memperbaiki sel-sel badan kita yang rosak. 

Jika anda benar-benar ingin sihat, ceria dan bertenaga seperti Mak Yang tu silalah hubungi saya dengan segera. Ingat, masa tak tunggu kita, ibarat dedaun jatuh ke bumi. Gembirakanlah orang disekeliling kita. Peluang masih ada. 


Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp/sms: 012-6806251 (Azie)


Vivix Penawar Kanser, Diabetes dan Sakit Jantung?

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.

Apa itu RESVERATROL?





Diantara MANFAAT/KEBAIKAN RESVERATROL

Kebaikan Resveratrol pada manusia

 

Kajian-kajian saintifik menunjukkan keberkesanan RESVERATROL:


1) ANTI RADANG


2) DIABETES


3) SAKIT JANTUNG



4) KANSER KOLON


5) KANSER PAYUDARA


6) KANSER PROSTAT


7) KANSER PARU-PARU



Apa kaitan di antara Resveratrol dengan VIVIX? 

VIVIX mengandungi 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol... kalau dah resveratrol dah boleh membantu pesakit kanser, kencing manis, sakit jantung dan dari strok...VIVIX mestilah dapat melakukan lebih itu!


Apa yang terkandung dalam VIVIX ni?

4 bahan Utama VIVIX

Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?

Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

Resveratrol juga mampu melambatkan proses penuaan jadi VIVIX adalah kunci untuk anda kelihatan lebih muda dari usia. Sudah ramai rakyat Malaysia yang telah mencuba VIVIX dan berpuas hati hasilnya.

Hanya dengan RM15.83* sehari, anda mampu meningkatkan kesihatan anda dan nampak lebih muda

Nak tips lebih jimat? Hubungi saya sekarang! 

 

Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp: 012-6806251

Sms/call : 019-3802899



Testimoni Vivix Shaklee

VIVIX 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol
Di sini saya ingin kongsikan beberapa testimoni pesakit-pesakit yang telah menggunakan VIVIX Shaklee untuk meningkatkan kualiti hidup mereka..

Bagi pesakit kanser, jantung, kencing manis, darah tinggi, strok, tiroid, gout dan pelbagai lagi masalah kesihatan, cubalah VIVIX ini...hasilnya amat memuaskan hati..

Bagi yg tiada penyakit, cubalah amalkan VIVIX Shaklee ini kerana ia dapat membantu anda mencegah dari penyakit-penyakit ini. Selain itu anda juga akan kelihatan muda 25 tahun!


TESTIMONI (Klik gambar untuk paparan lebih jelas)


























Jika anda benar-benar serius ingin dapatkan VIVIX SHAKLEE ini, sila lah hubungi saya.
Jika ingin bertanya pun boleh hubungi saya juga :)

vitasihat@gmail.com

WHATSAPP/SMS : 012-6806251

Vivix Shaklee, Jus Anti Penuaan yang Ajaib!


Revolusi Penemuan Shaklee

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan Polifenol. VIVIX SHAKLEE juga mengandungi 10x ganda lebih hebat dari resveratrol.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan TERBAIK dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Dah nampak di sini yang Shaklee hanya akan keluarkan produk selepas penyelidikan dibuat bukan sebarang produk lah ni.

Apa pula Polifenol?
Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Bagaimana Vivix berfungsi?

Memperbaiki DNA
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel. 
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan

Di dalam setiap masalah kesihatan, Shaklee pasti mencadangkan VIVIX diantara suplemen yang harus di ambil untuk meningkatkan kualiti hidup pesakit dan menyembuhkan.

Di bawah adalah antara masalah-masalah kesihatan yang boleh mengambil VIVIX SHAKLEE sebagai solusi kepada masalah anda:


KANSER & TUMOR
1.Fibrosystik/Fibroid
2.sista/cysts
3.kaser & tumor
4.Sebelum, selepas atau waktu rawatan

KESIHATAN LELAKI & WANITA
1.Anti penuaan
2.mati pucuk/impotence
3.masalah prostat
4.kemandulan wanita & lelaki
5.ketiadaan nafsu berahi/Frigidity
6.masalah keputihan/leukorrhea
7.sindrom pra haid/ pre menstrual syndrome
8.menapous
9.penyakit kelamin
10.vena varikos/varicose veins

MASALAH MATA
1.katarak
2.glaukoma
3.mata malas/lazy eyes

MASALAH OTOT, TULANG & SENDI
1.arthiritis
2.sakit/sakit badan/ sendi
3.masalah kuku
4.patah tulang

MASALAH KULIT & RAMBUT
1.bintik penuaan/pigmentasi
2.psoriasis
3.terbakar
4.Eczema
5.nak kulit yang cantik
6.lupus SLE
7.rambut beruban
8.rambut gugur

SISTEM SARAF & KESIHATAN MENTAL

1.depresi/kegelisahan
2.gila babi/fits
3.penyakit alzheimer/ lemah daya ingatan
4.kebas-kebas & kekejangan kaki
5.insomnia/masalah tidur
6.migrain/pening kepala
7.letih & lesu
8.vertigo
9.penyakit parkinson
10.sklerosis berganda

METABOLISMA/SALUR URINARI
1.diabetes/kencing manis
2.gout
3.masalah ginjal & pundi kencing
4.infeksi saluran urinari/ sistitis
5.batu karang

SISTEM PENGEDARAN DARAH
1.penyakit jantung/ hypertensi/ strok
2.kelosteril tinggi

SISTEM PENGHADAMAN & HATI, PUNDI HEMPEDU
1.gastrik/peptik, ulser perut
2.masalah pundi hempedu
3.sembelit
4.hepatitis
5.hemorrhoids/ piles
6.ketagih alkohol

RESPIRASI & KESIHATAN ORAL
1.alergik hidung
2.asthma
3.selsema & flu
4.bronkitis
5.batuk/tuberculosis
6.sinusitis
7.perokok

Jika anda mengalami masalah kesihatan dan perlukan konsultasi silalah hubungi saya:


vitasihat@gmail.com


WHATSAPP/SMS : 012-6806251