VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU MERAWAT RAMBUT GUGUR DENGAN BERKESAN

Pengambilan makanan yang betul dapat membantu anda mendapatkan rambut yang sihat dan yang paling penting tidak gugur. Tetapi adakah pemakanan kita seharian cukup untuk menampung keperluan keseluruhan badan kita? Saya yakin hanya dari pemakanan, nutrisi san zat yang diperlukan oleh badan adalah tidak cukup. Ditambah pula dengan persekitaran dan cara hidup kita sekarang.

Saya bagi satu contoh; Sebiji vitamin E 400 IU Shaklee bersamaan 1kg benih gandum, 500ml minyak saffflower, 8kg bayam dan 500gm badam. Adakah kita sehari makan sebanyak itu? Tentu tidak. Cuba anda bayangkan jika anda mengambil sebiji vitamin E Shaklee sehari, begitu banyak zat yang anda dapat dibandingkan dengan orang yang tidak mengambil vitamin E Shaklee. Sebenarnya vitamin membantu anda menambahkan zat dalam pemakanan anda seharian.


Nak jadi botak macam ni?

Begitu juga dengan merawat rambut gugur. Pengambilan vitamin disamping pemakanan yang berkhasiat membantu anda mendapatkan rambut yang sihat. 

Walaupun terdapat banyak faktor yang boleh membawa kepada keguguran rambut, ia adalah penting untuk mempertimbangkan peranan vitamin dalam merawat masalah rambut gugur. Vitamin memainkan peranan penting dalam fungsi badan yang betul, termasuk pertumbuhan sel dan pertumbuhan semula rambut dan kulit yang sihat. Diet seimbang yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran, lemak sihat dan protein adalah cara terbaik untuk memastikan badan anda mendapat semua nutrien yang diperlukan, tetapi merangsang vitamin tertentu melalui suplemen adalah cara yang baik untuk terus memastikan rambut yang sihat. 

Jika anda mahu cara yang selamat, murah, dan berkesan merawat rambut gugur anda, maka anda perlu menggunakan vitamin untuk masalah rambut gugur anda. Walau bagaimanapun, jangan mengharapkan untuk melihat keputusan sekelip mata. Anda perlu bersabar jika anda mahu melihat keputusan yang baik. Jika anda sedang merancang untuk menggunakan vitamin ini, pastikan anda menggunakan vitamin secara konsisten selama sekurang-kurangnya empat minggu sebelum anda membuat keputusan sama ada untuk terus menggunakan atau tidak. Untuk mendapatkan rawatan rambut kosnya agak tinggi berbanding pengambilan vitamin ^-^. 

Jom kita list vitamin yang dapat membantu merawat rambut gugur.

B-Complex
Vitamin B-Complex mengandungi Biotin dan ia terkenal dalam menguatkan rambut serta kuku. Biotin juga membantu untuk meningkatkan kualiti elastik rambut dan dengan itu, menghalang ia daripada kerosakan. Di samping itu, Biotin boleh membuat folikel rambut anda tebal serta kuat. Malah, kebanyakan dermatologi mengesyorkan penggunaan Biotin untuk rawatan keguguran rambut. Walaupun terdapat sumber yang baik Biotin dalam makanan tertentu seperti hati atau telur, ia akan menjadi tidak praktikal untuk mendapatkan Biotin cukup daripada makanan ini dan oleh itu hasil yang terbaik akan diperolehi daripada mengambil makanan tambahan.
Niacin, yang juga dikenali sebagai vitamin B3, membantu dengan peredaran di kulit kepala dan ini membantu rambut anda tumbuh semula. Vitamin B5 juga berfungsi seperti B3 tetapi juga boleh melambatkan kunci uban anda. Asid folik atau vitamin B9 juga membantu dalam pertumbuhan rambut. Menggunakan vitamin yang baik dari keluarga B akan memberikan anda keputusan yang menakjubkan untuk rawatan kehilangan rambut anda dan berita baik adalah bahawa vitamin ini juga boleh didapati dalam beberapa makanan yang anda makan.

Vitamin E
Satu lagi vitamin yang bagus untuk rawatan keguguran rambut anda adalah vitamin E. Vitamin E terkenal kerana keupayaannya untuk melembapkan. Ia benar-benar boleh membantu kulit kering anda serta rambut. Rambut anda berasal dari kulit kepala, mempunyai kulit kepala lembap boleh bukan sahaja memperbaiki keadaan rambut anda tetapi boleh membantu mencegah kehilangan rambut. Vitamin E juga membantu edaran di seluruh badan anda dan ini termasuklah kulit kepala yang benar-benar membantu anda untuk mendapat rambut sihat.

Vitamin C
Vitamin C membantu untuk menghasilkan kolagen, gam yang memegang tisu kita bersama. Salah satu daripada gejala yang paling biasa kekurangan vitamin C adalah rambut rapuh dan mudah putus.

Zinc
Kekurangan Zinc boleh menyumbang kepada rambut gugur kerana tanpa mineral zink dan lain-lain yang berkaitan, shaf rambut anda menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink manfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut anda, sekali gus mengurangkan peluang mereka jatuh.

Lagi jimat jika kita mengambil vitamin dalam merawat masalah rambut gugur. Vitamin di atas bukan hanya untuk rambut tetapi juga bagus untuk kulit, kuku dan keseluruhan badan. Berbaloi kan? 

Jadi apa tunggu lagi, orang lain dah ramai yang mengambil vitamin untuk rambut dan tubuh badan yang sihat anda bila lagi?

Tetapi kenapa vitamin Shaklee? Terpulang pada anda untuk mengambil jenama apa pun, tetapi vitamin Shaklee adalah yang terbaik dan semulajadi yang sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam. 

Vitamin Shaklee terbaik - KLIK
Artikel kebaikan vitamin dalam masalah rambut gugur - KLIK

Rambut Gugur Merimaskan,Tapi sekarang tiada masalah lagi!

Produk: Set Penjagaan Rambut Prosante, ESP, Zink


Jika anda benar-benar berminat nak dapatkan suplemen untuk rambut yang semestinya berkesan dan selamat sebelum rambut anda lebih banyak gugur dan botak sila hubungi saya segera

Lagi lama dibiarkan makin susah nak rawat!

FB : Nor Azimah Hashim
Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com 


Cuba tengok video pendek di bawah, Shaklee ke Syukri?

0 comments: