Petua Awet Muda

Menambat hati suami yang semakin jauh dengan penjagaan kulit Shaklee dan jadi semakin muda!

Tips Mudah Basuh Baju

Wanita yang selalu 'busy' tak sempat nak cuci baju, bagaimana cara nak mudahkan kerja mendobi

Suplemen Shaklee 100% SELAMAT, 100% BERKESAN

Ingin dapatkan produk Shaklee? Sila hubungi 012-6806251

Amalkan Pemakanan Sihat Semasa Mengandung

Pemakanan yang sihat mempengaruhi anak di dalam kandungan

Amalkan Pengambilan Makanan Yang Tinggi Serat

Mengambil makanan yang tinggi serat membantu kita dari terkena penyakit jantung!

Showing posts with label SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label SHAKLEE. Show all posts

Pencuci Rumah Bebas Toksin

Artikel kali ini saya nak cerita pasal pencuci rumah bebas toksin atau bahan kimia. Ada ke? Mestilah ada, Cuma tahu dengan tak tahu saja. Tapi saya respek dekat anda semua yang baca ni sebab berusaha men cari yang terbaik untuk kesihatan anak-anak.

Pernah tak terjadi bila kita nak mop lantai, kita akan suruh anak-anak duk jauh sebab taknak bagi kena pencuci tu?

Pernah tak bila kita terlupa biar bilik air yang dah disembur pencuci anak-anak masuk mandi?

Pernah tak bila kita lap lantai atau lap perabot dalam rumah, kita terfikir kalau anak kita terutama baby jilat atau pegang kemudian masukkan dalam mulut?


Jika berlaku perkara di atas pasti kita akan risau sebab bahan kimia yang ada dalam pencuci tersebut boleh memberikan kesan kesihatan yang buruk pada mereka kerana toksin berbahaya boleh disedut dan diserap oleh kulit.

Tahukah Anda?

  • Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit. 
  • Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. 
  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung. 
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang. 
  • Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan. 
Sungguh menakutkan kesan-kesan pencuci yang ada kat rumah kita sekarang kan?

Saya dulu pernah satu tahap sebab risau yang amat saya hanya mop lantai guna air saja sebab risau baby jilat lantai atau kutip apa-apa atas lantai then masukkan dalam mulut. Tapi sekarang Alhamdulillah saya dah jumpa pencuci yang betul-betul selamat untuk kita.

Pada permulaan saya nak guna pencuci ni saya agak was-was betul ke selamat untuk anak-anak sebabnya bila tengok testimoni buat mop lantai boleh, basuh toilet boleh, basuh botol susu dan putting boleh. Biar betul semua benda boleh TAPI lepas saya search rupanya memang betul ianya pencuci 1001 kegunaan dan yang penting SELAMAT!

Dan cuba teka? Memang saya gunakan untuk keseluruhan rumah. Cerek berkarat boleh jadi berkilat balik, kotoral degil seperti minyak mudah je tanggal, mop lantai, rendam sayur, lap perabot.

Jika mempunyai anak-anak yang alah dengan bauan atau bahan kimia dari pencuci amat sesuai mencuba pencuci ni.

Nak tahu tak pencuci apa?

Namanya Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate. Ianya produk keluaran Shaklee khas untuk kediaman yang BERSIH dan SELAMAT.

Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun

Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!
harga $12 tu bukan harga Malaysia ya :)
Ramuanya amat pekat dan yang paling BEST adalah tak perlu bilas pun takpe sebab tak tinggalkan sebarang kesan sabun atau palitan. Memang jimat masa kita sebab tak perlu buat kerja banyak kali.

So kalau beli ni tak perlu dah beli bahan pencuci yang lain sebab ianya boleh digunakan untuk ribuan kerja rumah di dalam atau di luar rumah. Kalau sekarang ni mesti pencuci tandas, pencuci lantai, pencuci gril, pencuci periuk, pencuci botol susu anak mesti jenama yang berbeza-beza kan? Sekarang tk perlu lagi dah sebotol Basic H2 ni mampu buat semua kerja.

Dan lagi satu ianya menjimatkan. Tak perlu letak banyak-banyak hanya 1/4 sudu teh+16 oz air dah cukup nak basuh dapur atau bilik air. Nak basuh tingkap pakai 1-2 titis saja. Sebotol 473ml, cubalah bayang lama mana sebotol tahan kalau setakat pakai 1 titis, 2 titis, ¼ sudu teh… Ini contoh penggunaan untuk hasil terbaik:
  • Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi  - 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean 
  • Periuk belanga - 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam 
  • Tingkap dan cermin - 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean 
  • Lantai - 1 sudu besar + 1 gelen air 
  • Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi - 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam 
Cuba tengok video ini.



Testimoni







Pssttt…Oprah pun pakai Basic H2 tau



Mesra Alam

  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Hebatkan Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate ni? Kalau anda nak kediaman anda SELAMAT untuk suami dan anak-anak dan nak mudahkan kerja anda, Basic H2 ni amat berguna dan PASTI anda akan puas hati.

Kalau buka kita yang jada kesihatan mereka siapa lagi kan? Anak-anak sakit disebabkan bahan kimia kita pun susah hati. Kulit jadi mengelupas, merah-merah disebabkan bahan kimia. Jadi bertukarlah kepada pencuci serbaguna yang lebih SELAMAT dan MENJIMATKAN

Sebotol (437ml) hanya RM46.00 sahaja. Harganya standing dengan kualiti dan yang paling penting tahan lama, boleh digunakan untuk 1001 kerja mencuci, jimat tak perlu beli banyak pencuci.

Penawar Gout No.1, Tak Perlu Lagi Mengerang Kesakitan

Gout, apa itu penyakit gout eh? Gout adalah penyakit akibat lebihan asid uric dalam badan. Tahukah anda, jika gout tidak diubati boleh membawa kepada sakit kronik yang lain seperti batu karang, diabetes dan darah tinggi. Oleh itu saya nak bagitau apa penawar gout ni supaya kita dapat jauhkan diri dari penyakit-penyakit tu semua.

Asid uric ni adalah bahan kumuhan dan akan keluar melalui air kencing. Apabila asid uric terlampau banyak sehinggakan tidak dibuang maka ia akan berkumpul di sendi. Maka terjadilah gout.

Pasti orang yang kena gout ni akan rasa tak selesa dan susah nak jalan. Nak bersama dengan isteri pun takde mood kan? Biasa gout ni lelaki la yang kena umur antara 30 hingga 60 tahun. Perempuan pun ada juga yang kena tapi tak ramai.
sembuh gout
Gambaran secara dekat asid urik di bahagian sendi yang terkena gout

Gout ni kalau dibiarkan boleh membahayakan, Nampak macam sakit biasa saja kan? Ada setengah orang bila kena cakap “Alah, nanti makan ubat baiklah”. Memang bila kita makan ubat gout tu hilang tapi gout akan kembali lagi jika tak jaga pemakanan. Nak tak kalau ada penawar yang membuatkan gout tak kunjung-kunjung tiba?

Sebelum tu saya nak share kisah abah saya dan pakcik saya. Kedua mereka ni memang selalu kena gout, usia pun bukan muda lagi. Silap makan saja kaki sakit, jalan pun terhencot-hencot. Kesian kalau tengok, nak bawa kereta tak boleh. Asyik “aduh..aduh..saja”

Dalam bulan Julai 2014 saya hadiahkan abah VIVIX. Saya bagi VIVIX ni sebab saya nak abah sihat. Saya nak gula dalam darah abah terkawal, tekanan darah terkawal, jantung abah sihat. Saya tak ingat pun yang abah ada gout. Abah ni bukan makan setiap hari, kalau dia ingat dia makan kalau tak ingat memang tak makan la. Tapi saya nampak perubahan pada abah, Alhamdulillah dalam 2 bulan ayah check tekanan darah normal, jantung OK. Pastu masa hari raya haji seminggu kot abah makan daging kurban (pagi, siang, malam) abah langsung tak kena gout.

Saya pun ada tanya mak juga “dah lama ke abah tak kena gout?”

Mak cakap “lama jugaklah dia tak mengadu sakit kaki”

Kalau sebelum ni abah makan ubat klinik saja, bila salah makan kena lagi. Itu kisah abah saya, sekarang saya nak bagitau kisah pakcik saya pula. Pakcik saya pun ada masalah gout juga, cara dia kawal gout ni dia ada amik ubat dan kena pantang makan. Tak boleh makan itu tak boleh makan ini. Sedih juga ya. Memang dia strict sangat bab-bab makan ni. Tak nikmatlah pulak kan?

So kita nak pilih yang mana? Nak macam abah saya ke makan itu ini tapi tak kena gout atau kontrol makan tapi masih makan ubat juga sebab taknak kena gout?

ubat gout
sakit gout boleh menyebabkan pesakitnya rasa tidak selesa dan sakit sehingga nak berjalan pun susah
Gout ni kalau dibiarkan boleh membawa kepada penyakit serius yang lain tau. Jika ianya berkumpul dalam saluran air kencing boleh jadi batu karang. Selain dari itu masalah kegemukan, darah tinggi dan diabetes.

Gout adalah penyakit yang boleh sembuh jika kena caranya dan penawarnya. Elakkan makan makanan yang mengandungi purin yang tinggi seperti daging, makanan laut dan kekacang. Patutlah bila makan daging atau sotong mesti abah kena gout TAPI sekarang tidak lagi.

Jika anda atau ayah atau suami yang kena penyakit gout ini, ini adalah cadangan suplemen yang saya boleh kongsikan untuk mengurangkan serangan gout dan mungkin boleh menyembuhkan terus gout.

  • Vivix - Mengimpak 4 mekasnisme anti penuaan. (melidungi dan membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)
  • OmegaGuard - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.
  • Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan dan menurunkan asid serum. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.
  • Vitamin C SR- menurunkan asid serum

Sejak amik VIVIX, abah saya dah tak kena gout dah. Alhamdulillah

Anda pun nak sembuh gout macam abah saya?

Hubungi saya sekarang!
AZIE 012-6806251 (Whatsapp/sms)
vitasihat@gmail.com

Hubungi saya sekarang, saya ada benda 'special' nak bagi ni ^_^

5 Tips Penawar Kanser Yang Doktor Pakar Pun Tak Tahu

Kanser adalah penyakit yang boleh membawa kematian jika tidak dirawat. Ramai manusia di seluruh dunia ini mati disebabkan kanser. TETAPI jika kita tahu penawar kanser dan cara nak memberhentikan sel kanser dari terus membiak mesti kita akan terkejut. Dalam artikel ini saya akan bagitau tips semulajadi yang boleh diamalkan.

Saya mempunyai seorang ibu saudara yang menghidapi kanser payudara, dan dia telah meninggal hampir 2 tahun yang lalu. Baru beberapa minggu lepas, isteri kepada bapa saudara saya pula yang telah didiagnos barah payudara. Sedih bukan kepalang mendapat ujian dari Allah SWT.

Saya ada seorang kawan yang ibu saudaranya (Mak Yang) juga menghidap kanser payudara. Apa yang membuatkan saya terkejut, dia telah share dengan saya apa yang ibu saudaranya amalkan sehingga makin sihat dan tak nampak pun macam orang sakit. Anak-anak dia pun lebih gembira sebab mak diaorang lebih ceria dari sebelum ni. Dalam artikel ni saya akan kongsikan tips untuk panduan semua. Janganlah kita rasa dunia sudah kiamat apabila didiagnose kanser.

sembuh kanser

Saya masih berpegang kepada “semua penyakit boleh diubati selain mati” maknanya Allah SWT dah bagi penawar pada semua penyakit, Cuma kita sahaja yang perlu cari dan ikhtiar. Betul tak?  

Rawatan kimoterapi dan juga ubat-ubatan yang diberikan oleh doktor juga penting. Dalam artikel pendek ini akan saya senaraikan beberapa cara untuk sembuh dari kanser yang telah dikongsi oleh Mak Yang yang boleh diamalkan. Tak cuba tak tahu kan? Semoga perkongsian saya ini dapat membantu ramai pesakit kanser.

5 Tips untuk pesakit kanser : 

1) Senaman atau aktiviti fizikal  
Mak Yang mengamalkan aktiviti fizikal secara konsisten supaya badan lebih bertenaga. Senaman yang konsisten dapat mengurangkan kesan sampingan setelah melakukan rawatan kanser seperti dapat tingkatkan tenaga kita dan kesihatan jantung kerana sesetengah dadah yang digunakan untuk rawatan boleh menyebabkan masalah jantung dikemudian hari. Ianya mampu menurunkan kadar insulin dalam badan dan seterusnya membantutkan pembiakan sel kanser.

2) Tidur
Tidur pun boleh membantu menyembuhkan kanser? Cuba untuk dapatkan waktu tidur yang betul dan berkualiti. Ini kerana tidur yang tidak betul boleh mengganggu pengeluaran melatonin. Melatonin adalah satu hormon tidur, bukan itu sahaja ia adalah antioksidan yang cukup power yang boleh meningkatkan sistem imun. Mesti kita tak mahu terlepas antioksidan ini kan? Tabiat tidur yang betul mampu melawan penyebaran penyakit kronik termasuklah kanser. Sebab itulah bagi pesakit kanser, jagalah waktu tidur ya. Waktu tidur yang disyorkan adalah dari jam 10pm-6am.

3) Stress
Makciknya bagitau stress mesti dikawal, jangan stress sebab boleh menyebabkan badan lemah. Cubalah untuk mengawal stress kerana stress punca banyak penyakit kronik yang ramai orang tak tahu. Menurut kajian terbaru, stress mampu mengaktifkan gen yang mampu menyebabkan sel kanser merebak. ‘Stress Gen’ ATF3 membuatkan sel imun menjadi tidak menentu dan memberi kanser ‘jalan keluar’ untuk kebahagian-bahagian lain dalam badan. Selain itu kalau kita stress biasanya akan membuat pilihan yang tak betul kan? Contohnya makan tanpa kawalan, makan makanan tak berkhasiat, dah malas bersenam, hisap rokok dan itu akan lebih memudaratkan lagi keadaan.

4) Vitamin D 
Ada banyak bukti menunjukkan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan sel kanser membiak. Kita boleh mengurangkan risiko kanser dengan optimumkan tahap vitamin D.

5) Mengambil Resveratrol   
Mak Yang juga amalkan mengambil resveratrol setiap hari. Resveratrol salah satu ‘chemosensitizer’ semulajadi. Antioksidan yang sangat power dalam melawan sel kanser. Resveratrol adalah sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang dikaitkan dengan peningkatan risiko seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol ditemui pada kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri. Resveratrol yang macamana? Nanti akan saya share kan dalam bahagian akhir artikel ni.

5 tips di atas adalah ikhtiar yang boleh kita lakukan untuk membantu kita sembuh dari kanser selain dari rawatan kimoterapi dan ubatan yang perlu kita ambil. Jangan pula terus tinggalkan kimoterapi dan ubat ya..No..no..no.. itu tetap kena ikut.

Cuba tengok kembali tips no 5. Ini yang saya nak cerita tadi, pengambilan resveratrol setiap hari mampu membantu makciknya untuk hidup lebih sihat dan bertenaga. Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang mampu melawan sel kanser dari merebak dan mampu melindungi badan dari kerosakkan. Anda boleh klik SINI untuk lebih info pasal resveratrol dan kanser. Banyak kajian sudah dibuat yang menunjukkan resveratrol memang dapat membantu pesakit kanser sembuh. 

Salah satu produk makanan tambahan yang mengandungi 10X ganda lebih hebat dari resveratrol ialah VIVIX, yang mana mampu melawan radikal bebas dari merosakkan sel dalam badan kita. Disamping itu salah satu bahan dalam Vivix adalah Anggur Muscadine, di dalam anggur ini terkandung Ellagic Acid yang dapat membantu melawan dan menghalang kanser.

**Resveratrol and cancer: focus on in vivoevidence

penawar kanser usus
kesan resveratrol pada Pesakit kanser kolon
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser payudara
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser prostat
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser hati
Anti-cancer Evidence
Di sini saya selitkan beberapa testimoni pesakit kanser luar Negara dan dalam Negara yang berjaya meningkatkan kualiti hidup mereka dengan VIVIX.

sembuh kanser

sembuh kanser

sembuh kanser


Usahalah selagi mampu berusahalah untuk memperbaiki kesihatan kita, pandang orang tersayang renung mereka dalam-dalam. Apa yang mereka harapkan dari kita? Jika anda mempunyai anak, ibu, bapa, adik, kakak, abang, saudara yang menghidap kanser kongsilah bersama mereka tentang artikel ini supaya mereka dapat hidup lebih ceria dan bermakna. 

Sebelum radikal bebas bertambah aktif dan membiakkan sel-sel kanser baru dalam badan yang lebih berbahaya, marilah kita bertindak segera dengan menambah resveratrol yang mampu melawan radikal bebas dan memperbaiki sel-sel badan kita yang rosak. 

Jika anda benar-benar ingin sihat, ceria dan bertenaga seperti Mak Yang tu silalah hubungi saya dengan segera. Ingat, masa tak tunggu kita, ibarat dedaun jatuh ke bumi. Gembirakanlah orang disekeliling kita. Peluang masih ada. 


Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp/sms: 012-6806251 (Azie)


Testimoni : Shaklee Water Pitcher

Tahukah anda Penapis Air Shaklee atau Water Pitcher Shaklee adalah yang paling BAGUS jika dibandingkan dengan jenama lain?

Penapis air/Water Pitcher ini juga murah dan boleh bawa jalan-jalan. Pilihan Bijak!
  • Get Clean® Water Pitcher sangat berbaloi dengan kemampuannya menapis air serta EFISIEN, MUDAH dan sangat RINGKAS untuk digunakan.
  • Hanya beberapa sen bagi seliter air
  • Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
  • Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
  • Ringan dan mudah dibawa
  • Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak
  • Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
  • Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
  • Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.

penapis air shaklee
Klik untuk lebih jelas

TESTIMONI:

penapis air terbaik
Klik untuk lebih jelas

Amat berbaloi sangat-sangat sebab MURAH tapi BERKUALITI! Tak perlu tebuk-tebuk lubang nak gantung kat dinding tapi hanya letak di atas meja saja :)

Jom dapatlan Get Clean® Water Pitcher ini sekarang!
012-6806251 (whatsapp)
019-3802899 (sms)


Vivix Penawar Kanser, Diabetes dan Sakit Jantung?

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.

Apa itu RESVERATROL?





Diantara MANFAAT/KEBAIKAN RESVERATROL

Kebaikan Resveratrol pada manusia

 

Kajian-kajian saintifik menunjukkan keberkesanan RESVERATROL:


1) ANTI RADANG


2) DIABETES


3) SAKIT JANTUNG



4) KANSER KOLON


5) KANSER PAYUDARA


6) KANSER PROSTAT


7) KANSER PARU-PARU



Apa kaitan di antara Resveratrol dengan VIVIX? 

VIVIX mengandungi 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol... kalau dah resveratrol dah boleh membantu pesakit kanser, kencing manis, sakit jantung dan dari strok...VIVIX mestilah dapat melakukan lebih itu!


Apa yang terkandung dalam VIVIX ni?

4 bahan Utama VIVIX

Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?

Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

Resveratrol juga mampu melambatkan proses penuaan jadi VIVIX adalah kunci untuk anda kelihatan lebih muda dari usia. Sudah ramai rakyat Malaysia yang telah mencuba VIVIX dan berpuas hati hasilnya.

Hanya dengan RM15.83* sehari, anda mampu meningkatkan kesihatan anda dan nampak lebih muda

Nak tips lebih jimat? Hubungi saya sekarang! 

 

Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp: 012-6806251

Sms/call : 019-3802899



Vivix Shaklee, Jus Anti Penuaan yang Ajaib!


Revolusi Penemuan Shaklee

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan Polifenol. VIVIX SHAKLEE juga mengandungi 10x ganda lebih hebat dari resveratrol.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan TERBAIK dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Dah nampak di sini yang Shaklee hanya akan keluarkan produk selepas penyelidikan dibuat bukan sebarang produk lah ni.

Apa pula Polifenol?
Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Bagaimana Vivix berfungsi?

Memperbaiki DNA
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel. 
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan

Di dalam setiap masalah kesihatan, Shaklee pasti mencadangkan VIVIX diantara suplemen yang harus di ambil untuk meningkatkan kualiti hidup pesakit dan menyembuhkan.

Di bawah adalah antara masalah-masalah kesihatan yang boleh mengambil VIVIX SHAKLEE sebagai solusi kepada masalah anda:


KANSER & TUMOR
1.Fibrosystik/Fibroid
2.sista/cysts
3.kaser & tumor
4.Sebelum, selepas atau waktu rawatan

KESIHATAN LELAKI & WANITA
1.Anti penuaan
2.mati pucuk/impotence
3.masalah prostat
4.kemandulan wanita & lelaki
5.ketiadaan nafsu berahi/Frigidity
6.masalah keputihan/leukorrhea
7.sindrom pra haid/ pre menstrual syndrome
8.menapous
9.penyakit kelamin
10.vena varikos/varicose veins

MASALAH MATA
1.katarak
2.glaukoma
3.mata malas/lazy eyes

MASALAH OTOT, TULANG & SENDI
1.arthiritis
2.sakit/sakit badan/ sendi
3.masalah kuku
4.patah tulang

MASALAH KULIT & RAMBUT
1.bintik penuaan/pigmentasi
2.psoriasis
3.terbakar
4.Eczema
5.nak kulit yang cantik
6.lupus SLE
7.rambut beruban
8.rambut gugur

SISTEM SARAF & KESIHATAN MENTAL

1.depresi/kegelisahan
2.gila babi/fits
3.penyakit alzheimer/ lemah daya ingatan
4.kebas-kebas & kekejangan kaki
5.insomnia/masalah tidur
6.migrain/pening kepala
7.letih & lesu
8.vertigo
9.penyakit parkinson
10.sklerosis berganda

METABOLISMA/SALUR URINARI
1.diabetes/kencing manis
2.gout
3.masalah ginjal & pundi kencing
4.infeksi saluran urinari/ sistitis
5.batu karang

SISTEM PENGEDARAN DARAH
1.penyakit jantung/ hypertensi/ strok
2.kelosteril tinggi

SISTEM PENGHADAMAN & HATI, PUNDI HEMPEDU
1.gastrik/peptik, ulser perut
2.masalah pundi hempedu
3.sembelit
4.hepatitis
5.hemorrhoids/ piles
6.ketagih alkohol

RESPIRASI & KESIHATAN ORAL
1.alergik hidung
2.asthma
3.selsema & flu
4.bronkitis
5.batuk/tuberculosis
6.sinusitis
7.perokok

Jika anda mengalami masalah kesihatan dan perlukan konsultasi silalah hubungi saya:


vitasihat@gmail.com


WHATSAPP/SMS : 012-6806251

Ingin Hamil?? Kami Bantu Anda!

Pada kawan-kawan yg belum hamil dan masih mencuba, yg nak tambah anak tapi belum ade rezeki..

Saya faham perasaan anda sbb saya dulu pun lambat juga.. hampir rm400 jugalah sebulan semata-mata nak anak. Tapi sy tak kisah berhabis duit asalkan dpt anugerah Allah tu.. Alhamdulillah sekarang da 3..maaflah sbb sy tgk ade yg berkira pasal nak anak ni, duit berkepuk2..

Anak adalah rezeki.. sebab tu sy nak sgt bantu kawan-kawan yg ada masalah ni..kita ikhtiar dan mencuba...Allah yg bagi. Tapi jika tiada usaha langsung cemana Allah nak bg.. betul tak??

Ingin merasai pengalaman sebagai ibu?

Saya dulu pun macam tu...apabila berusaha ianya akan amik masa sedikit. Ade orang sebulan da pregnant, ada yang 2 bulan dah pregnant bergantung pada badan masing-masing. Begitu juga produk, ada yang serasi dengan produk A ada yang serasi dengan produk B. Apa yang saya nak tekankan di sini ialah jangan mudah putus asa, Allah pandang itu semua.

Ramai yang saya tengok, apabila mengambil satu2 produk untuk hamil/kesuburan sebulan mencuba terus giveup bila belum hamil..sedangkan baru sebulan!

Perlu diingat sesetengah produk amik masa untuk serasi dengan badan kita, sebab itu saya nasihatkan cuba konsisten untuk beberapa bulan.

Kerjasama dari suami juga perlu, sebab kadang-kadang anda tidak hamil bukan kerana masalah dari pihak anda tapi suami sebenarnya! Anda mengambil produk tapi suami tidak, sedangkan masalah adalah pada suami maka berusaha macamana pun susahlah anda untuk hamil. Apabila ingin mengambil sesuatu produk untuk hamil atau membantu kesuburan berbincang dengan suami dan pastikan suami berfikiran terbuka untuk bersama-sama anda :) 

Saya bukan pakar sakit puan, saya bukan pakar suamiisteri tapi saya nak bantu anda untuk hamil.

Saya nak kongsikan apa yang saya lakukan untuk hamil sehingga sekarang dah 3 orang anak..Alhamdulillah.

Jika anda sudah berkahwin tak sampai setahun itu normal jika belum mengandung :)

Jika anda sudah banyak tahun berkahwin silalah berjumpa doktor dahulu untuk tahu masalah anda dan suami. Untuk suami boleh pergi check air mani anda di mana2 lab sebab bukan apa...masalah air mani memang ada tetapi sperma di dalam air mani itu yg kurang.. so pergi check bukan apa, kalau sperma lemah so isteri tk dapat  mengandung.. 

Banyak faktor kenapa anda lambat hamil.. ada masalah cyct, fibroid, telur tak matang, sperma lemah etc.

Jika anda berminat dan positif nak saya tolong anda..di bawah adalah apa yg akan saya bantu:

Produk : shaklee (lebih murah dari rm400 tu)
Tips : akan diberikan
Consultation : berterusan secara FREE saja :)

Sebab tu saya nak customers sy yg amik produk kesuburan ni dekat dengan saya supaya saya dapat progress selalu..
Dekat tu bukan bemaksud umah kena dekat..hihi maksud dekat adalah selalu berhubung dengan saya.

Kita ikhtiar ya kawan-kawan, berdoa mintak sungguh-sungguh dengan Allah, dan berserah pada Allah.

Jika kawan-kawan betul-betul positif dan nak mencuba sila hubungi saya ya ^_^


vitasihat@gmail.com


WHATSAPP/SMS : 012-6806251 

Insomnia: Studies Confirm Calcium And Magnesium Effective

Ramai customer saya yang memberi feedback positif selepas mengambil Ostematrix (kalsium) Shaklee mengatakan yang tidur mereka lebih nyenyak dan best.

Selain bagus untuk tulang dan lenguh-lenguh tulang ianya juga bagus untuk mendapat tidur yang berkualiti. Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral zink, copper dan manganese.

Jom kita baca kaitan antara kalsium & Magnesium untuk mengatasi insomnia


Source
Nutrition Breakthroughs

Full article :  http://www.medicalnewstoday.com/releases/163169.php

Patutlah ada orang yang mengamalkan minum susu panas sebelum tidur kan?

Tapi kalau nak mudah boleh amik Ostematrix Shaklee..bagus untuk tidur bagus juga untuk kesihatan tulang kita :)

ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, vitamin D, beberapa mineral lain

Jika berminat untuk dapatkan suplemen ini pada harga yang amat berbaloi boleh hubungi:


vitasihat@gmail.com


SMS - 019-3802899
WHATSAPP : 012-6806251

*hubungi kami untuk special price!! 

Jom Cegah Diabetes (Kencing Manis) Dengan Suplemen Shaklee

Diabetes adalah satu keadaan dimana tahap gula didalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar. Diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah kedalam sel dan tisu, dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh dibawa kedalam sel dan tisu, maka paras gula dalam badan akan meningkat. Ini akan merosakkan sel yang memerlukan glukosa untuk bahan bakar dan juga ini akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

Dua jenis diabetes

Terdapat dua jenis diabetes utama:

* Jenis 1 - "Diabetes atau Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (bergantung pada Insulin)
- Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja
- Biasanya tidak dapat menghasilkan insulin

* Jenis 2 - "Diabetes atau Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (tidak bergantung pada insulin)
- Jenis paling biasa ditemui dan lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah penghidap jenis ini.
- Selalunya pada orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

Menurut akhbar, di Malaysia seramai 4.6 juta orang menghidap diabetes (kencing manis). Kira-kira 46,000 atau satu peratus daripada 4.6 juta pesakit diabetes di negara ini terpaksa kehilangan anggota badan terutama di bahagian kaki dan tangan akibat komplikasi kencing manis

Fakta yang menakutkan bukan?

Oleh itu cegah sebelum kena. Amalkan gaya hidup yang sihat, bersenam dan makan makanan yang seimbang.

Jika anda ingin mengamalkan pengambilan suplemen untuk membantu anda mencegah diabetes (kencing manis), Shaklee menawarkan rangkaian suplemen yang bebas dadah dan bahan kimia. Kami mencadangkan pengambilan ESP, GLA, B-Complex, Vita C, Zink.

Untuk pesakit diabetes pula bagaimana? Ya, jika baru kena diabetes sebaiknya bermulalah dengan penukaran cara hidup terlebih dahulu sebelum mengambil ubat.

Pengambilan vitamin? Ya, tentu terutama bagi mereka yang mengambil ubat kencing manis kerana ia merosakkan vitamin dalam badan.

Perlukan berhenti mengambil ubat? Jangan, kerana itu dipreskripsi oleh doktor. Ambillah suplemen di atas bagi menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat.

Jika anda mempunyai bajet lebih, boleh amalkan VIVIX sahaja!! Bukan sahaja untuk awet muda tetapi amat bagus untuk pesakit kencing manis dan darah tinggi!
 
Hubungi kami dengan segera untuk GREAT OFFER!
 
Jika berminat untuk dapatkan suplemen ini pada harga yang amat berbaloi boleh hubungi:


vitasihat@gmail.com


SMS - 019-3802899
WHATSAPP : 012-6806251

*hubungi kami untuk special price!!