Petua Awet Muda

Menambat hati suami yang semakin jauh dengan penjagaan kulit Shaklee dan jadi semakin muda!

Tips Mudah Basuh Baju

Wanita yang selalu 'busy' tak sempat nak cuci baju, bagaimana cara nak mudahkan kerja mendobi

Suplemen Shaklee 100% SELAMAT, 100% BERKESAN

Ingin dapatkan produk Shaklee? Sila hubungi 012-6806251

Amalkan Pemakanan Sihat Semasa Mengandung

Pemakanan yang sihat mempengaruhi anak di dalam kandungan

Amalkan Pengambilan Makanan Yang Tinggi Serat

Mengambil makanan yang tinggi serat membantu kita dari terkena penyakit jantung!

Showing posts with label HERB-LAX. Show all posts
Showing posts with label HERB-LAX. Show all posts

Atasi sembelit dengan segera sebelum toksin merosakkan badan anda!

Sembelit ialah bila kita susah buang air besar. Sembelit berlaku apabila pergerakan usus besar yang perlahan sehingga najis yang mulanya berbentuk cair menjadi keras apabila berada di hujung dubur (anus). Sembelit dikaitkan dengan masalah kesihatan yang lebih kronik oleh itu kena atasi sembelit ni jangan biar lama-lama.

Dalam artikel ini, saya akan kongsikan:
1. Bahaya sembelit
2. Kenapa sembelit? 
3. Cara saya atasi sembelit

kurangkan sembelit
sembelit menyebabkan sakit ketika membuang air besar

Kenapa sembelit najisnya keras dan bahaya sembelit

Ini kerana sepanjang pergerakan yang perlahan itu cecair dari najis akan diserapkan semula ke dalam usus besar. Oleh itu sembelit mendatang kemudaratan jika ia dibiarkan lama kerana semua toksik dalam najis telah diserap semula. Bahaya tu kalau dah toksik diserap oleh usus, itulah penyebab kita jadi letih, muka tak bermaya, kulit berkedut, jerawat yang lebih teruk kanser usus, darah tinggi dan pelbagai penyakit lain lagi.

Orang yang lama mengalami sembelit (chronic constipation) akan menyebabkan tubuh mereka lemah, cepat letih, pucat dan tidak bermaya. Jika tidak dirawat segera ia akan mendatangkan masalah yang lebih besar. Selain itu sembelit akan menghalang gas dalam usus dikeluarkan sebagai kentut. Ini menyebabkan perut menjadi kembung dan akhirnya tidak selesa.

Kenapa boleh terjadi sembelit?

1. Kurang serat dalam diet harian
2. Kurang melakukan aktiviti fizikal
3. Pengambilan ubatan tertentu
4. Perubahan dalam aktiviti/rutin harian contohnya mengandung
5. Penyakit tertentu
6. Kekurangan air
7. Penyalahgunaan ubat julap
8. Mempunyai masalah dengan fungsi usus

Oleh itu, jika sesiapa yang mengalami masalah sembelit yang kronik haruslah berjumpa dengan doktor untuk mengetahui tahap kesihatan diri kita.

Untuk pengetahuan anda, saya pun alami masalah sembelit ni atau kata paling lembut susah nak buang air besar..hihi Takut jugak sebab kerana toksin yang banyak dalam badan kita boleh sakit, sembelit akan menyebabkan usus kita serap balik toksin yang ada dalam najis.

Kemudian toksin tu akan merebak ke seluruh badan. Dalam jangka masa pendek kita tak nampak kesan tapi dalam jangka masa panjang pasti ada kesannya seperti mendapat sakit degeneratif seperti jantung, kanser, buah pinggang dan sebagainya.

Cuba check kita punya poo poo tu camana rupa, normal ke tak?
Nampak macam hal kecil je kan sembelit ni tapi impak cukup besar dalam kesihatan kita. Saya jadi takut sangat bila saya baca buku tentang ‘detoksifikasi tubuh’ sebab saya ada masalah sembelit! Boleh baca entry saya pasal “Pentingnya detoksifikasi badan"

Saya tahu bila kita sembelit ni susahnya nak meneran, kadang-kadang perut jadi kembung dan sebu. Sampai satu tahap angin naik sampai kepala kemudian jadi pening nak muntah pula. Saya alami itu semua sebab tu saya taknak lagi sembelit ni, saya nak badan saya sihat.

Dan pelbagai jenis produk dah saya cuba, memang saya akan membuang lepas ambil tapi kalau saya tak ambil tak membuanglah jawabnya. Lagi satu perut saya akan memulas sampai tak tahu nak buat apa.

Cara atasi masalah sembelit

Nak tak kalau ada penyelesaian untuk masalah anda hanya gunakan bahan semulajadi saja tak ada bahan kimia merbahaya? Pasti selamat.

Tapi sekarang Alhamdulillah, saya amalkan amik herblax Shaklee. Kalau tak amik beberapa hari lepas tu saya masih lawas. Jika di ambil secara konsisten insyaAllah masalah sembelit dapat di atasi. Rasa sakit perut pun tak kuat, bila dah buang hilanglah sakit tu.

Saya dengar produk Shaklee mahal la..betul ke? Dulu pun saya macam tu juga takut nak beli Shaklee sebab mahal TAPI sebenarnya murah juga dibandingkan dengan produk lain kat farmasi. Saya dulu buat jugalah perbandingan dan saya pilih Shaklee dan lagi BEST bila kesan dia lain sangat dengan produk lain.

Masalah sembelit kena atasi segera jangan ambil mudah kerana ianya boleh merosakkan badan kita dan organ-organ dalaman dengan cara menyebarkan toksin. Kita taknak dapat sakit jantung, kanser hanya kerana usus yang kotor dan bertoksin kan? 

Apa tunggu lagi selesaikan sekarang! Sakit tak tunggu kita. 
Nak tahu detail? Hubungi saya sekarang! 

FB : Nor Azimah Hashim 
Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com 
 

Detoks Usus Anda Sebelum Penyakit Kronik Degeneratif Muncul

Detoks usus anda sebelum penyakit kronik degeneratif bersarang dalam badan anda! Apa itu penyakit degeneratif? Penyakit degeneratif ialah penyakit yang menjejaskan fungsi atau struktur tisu atau organ badan hingga semakin merosot menurut masa, sama ada disebabkan menjadi haus secara normal atau gaya hidup seperti senaman atau amalan permakanan.

Contoh penyakit-penyakit ini adalah seperti penyakit jantung, strok, diabetes, buah pinggang dan kanser. Hanya kerana usus yang kotor kita dapat penyakit kronik ni. Takut bukan? Nampak macam hal kecik je usus ni tapi kalau tak jaga kita akan dapat penyakit yang amat ditakuti.

Dalam artikel kali ini saya nak kongsikan:
  1. Kenapa perlu detoks?
  2. Gejala atau tanda-tanda badan bertoksin
  3. Detoks usus dan perut
  4. Manfaat detoks
  5. Bahan pembantu detoks badan dan usus

Kenapa Perlu Detoks?

Setiap hari manusia di muka bumi ini terdedah kepada toksin, semakin banyak toksin yang masuk ke dalam tubuh semakin berat kerja organ-organ dalaman tubuh kita. Apabila tubuh penuh dengan toksin organ tidak dapat berfungsi dengan sempurna dan keadaan semakin serius bila toksin tidak disingkirkan. Zat dari pemakanan kita seharian pun tidak dapat diserap dengan sempurna jika terlalu bertoksin.

Toksin dan makanan yang tidak berzat melemahkan fungsi paru-paru, ginjal, usus dan hati dan akhirnya akan menurunkan tahap ketahanan tubuh seseorang. Maka mudahlah mendapat penyakit.

Gejala-gejala biasa orang yang banyak toksin dalam badan ialah:

  • Mudah letih
  • Selalu pening
  • Mengantuk
  • Kulit kusam
  • Rambut tidak bermaya
  • Sembelit
  • Sakit pada sendi
Bagaimana cara nak keluarkan toksin ini? Mestilah dengan cara detoksifikasi. Detoks adalah sebagai proses meneutralkan dan membersihkan toksin dari dalam tubuh.

Toksin boleh merosakkan sel, ganggu kerja organ-organ tubuh dan akhirnya mendedahkan kita kepada penyakit yang merbahaya. Ada 2 cara bagaimana tubuh kita terdedah kepada toksin.
  1. Dari sisa hasil metabolisme. hormon dan bakteria
  2. Dari pengambilan makanan dan minuman yang tercemar, udara tercemar dan melalui penyerapan liang kulit. 

 Detoks Perut dan Usus

Seorang Dekan kedoktoran di Albert Einstein College of Medicine, Jepun menyatakan bahawa kesihatan seseorang ditentukan oleh keadaan perut dan ususnya. Di sini dapat disimpulkan bahawa perut dan usus yang kotor merupakan sumber pelbagai penyakit dan memendekkan umur.

Usus merupakan penapis toksin yang paling awal yang dihasilkan dari makanan setelah dicerna di perut. Usus besar yang tidak sihat mengundang pelbagai penyakit. Ianya boleh mengganggu fungsi hati, hempedu, pankreas jantung dan buah pinggang.

Usus yang kotor menyebabkan badan tidak menyerap vitamin, minerals dari makanan. Kita pun takkan sihat kalau usus kotor.
Oleh sebab itu, jangan meremehkan perut dan usus kita ya. Untuk mengoptimumkan fungsi makan ianya harus di bersihkan atau detoks.

Buang air besar dan air kecil secara rutin setiap hari tidak menjamin bahawa toksin dapat dikeluarkan dari badan.

Apakah Manfaat Detoks?

Jika detoks dilakukan secara berterusan, ianya dapat memberi kebaikan kepada kesihatan dan tubuh kita:
  • Mengukuhkan imunisasi atau ketahanan tubuh
  • Meningkatkan kecerdasan mental, elak rasa mengantuk
  • Mencegah penyakit berjangkit dan penyakit kronik degeneratif
  • Mencerahkan kulit dan mencegah jerawat tumbuh
  • Memberi rasa sihat dan cergas
  • Mencegah kegemukkan dan menurunkan berat badan
Tapi harus di ingat, detoks ini mestilah dilakukan secara berterusan, kita akan dapat manfaat yang lebih optimum.

Kenal tak dengan Erma Fatimah? Ala..pengarah dan pelakon tu.. tahu tak die habiskan RM6000 sebab nak cuci usus.
Banyaknya kos nak cuci usus ni kan? Tapi jangan risau, kalau dari sekarang kita jaga usus kita, insyaAllah tak perlu pun kos ribu riban tu... Macam saya, saya amalkan suplemen Shaklee untuk detoks keseluruhan badan saya. Saya gunakan Alfalfa Complex dan Herb-lax. Alhamdulillah saya suka sebab kesan dia tak sama macam peoduk detoks lain yang saya pernah cuba.

Harga pun taklah mahal...2 Barang tu tak sampai RM100 pun. Tahan lama. dan paling penting SELAMAT, tak ada bahan kimia hanya dari bahan semulajadi.


Inilah 2 jenis suplemen yang saya amalkan untuk detoks keseluruhan badan saya, bukan hanya usus sahaja.

Hanya kerana usus tidak sihat kita dapat penyakit tak diundang ni, bukan penyakit biasa tapi penyakit yang boleh membawa maut. Tak perlu tunggu sakit baru nak detoks, kan mencegah lebih baik dari merawat. Detoks usus dan badan anda sekarang dari toksin merbahaya. Ingat, Tak sakit tak semestinya badan kita sihat!

Jika anda pun berminat nak dapatkan produk detoks terbaik ni, habaq mai kat saya naa...saya bagi special :)

Nak consultation pun boleh, hubungi saja nombor atau email di bawah

Herb-lax Shaklee Untuk Masalah Sembelit

Herb-lax adalah salah satu produk Shaklee yang amat laris..boleh dikatakan hot selling... Setiap kali masuk stok baru pasti habis.

Ramai yang mengambil Herb-lax untuk mengempiskan perut ada yang ambil untuk lawaskan sembelit.

Herb-Lax Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-Lax yang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Manfaat Utama Herb-Lax:
  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihan yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung bantu masalah sembelit
  •  Mengempiskan perut
  • Meningkatkan pengaliran darah
  • Mengurangkan bau badan
  • Detoks
Dr Shaklee telah memperkenalkan Herb-Lax pada tahun 1917. Ia direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.

Penggunaan herb-lax untuk detoks juga bagus kerana detoks adalah proses pembersihan usus di mana penyerapan vitamin adalah lebih berkesan. 

Jika anda ingin menurunkan berat badan @ maintain berat badan yang sedia ada, herb-lax boleh digabungkan bersama lecitin. Di mana lecitin memecahkan lemak dan herb-lax untuk detoks


Jika berminat untuk dapatkan set ini @ bertanya tentang harga, boleh hubungi:


vitasihat@gmail.com


SMS - 019-3802899
WHATSAPP : 012-6806251


*hubungi kami untuk special price!!