Petua Awet Muda

Menambat hati suami yang semakin jauh dengan penjagaan kulit Shaklee dan jadi semakin muda!

Tips Mudah Basuh Baju

Wanita yang selalu 'busy' tak sempat nak cuci baju, bagaimana cara nak mudahkan kerja mendobi

Suplemen Shaklee 100% SELAMAT, 100% BERKESAN

Ingin dapatkan produk Shaklee? Sila hubungi 012-6806251

Amalkan Pemakanan Sihat Semasa Mengandung

Pemakanan yang sihat mempengaruhi anak di dalam kandungan

Amalkan Pengambilan Makanan Yang Tinggi Serat

Mengambil makanan yang tinggi serat membantu kita dari terkena penyakit jantung!

Showing posts with label KANSER. Show all posts
Showing posts with label KANSER. Show all posts

5 Tips Penawar Kanser Yang Doktor Pakar Pun Tak Tahu

Kanser adalah penyakit yang boleh membawa kematian jika tidak dirawat. Ramai manusia di seluruh dunia ini mati disebabkan kanser. TETAPI jika kita tahu penawar kanser dan cara nak memberhentikan sel kanser dari terus membiak mesti kita akan terkejut. Dalam artikel ini saya akan bagitau tips semulajadi yang boleh diamalkan.

Saya mempunyai seorang ibu saudara yang menghidapi kanser payudara, dan dia telah meninggal hampir 2 tahun yang lalu. Baru beberapa minggu lepas, isteri kepada bapa saudara saya pula yang telah didiagnos barah payudara. Sedih bukan kepalang mendapat ujian dari Allah SWT.

Saya ada seorang kawan yang ibu saudaranya (Mak Yang) juga menghidap kanser payudara. Apa yang membuatkan saya terkejut, dia telah share dengan saya apa yang ibu saudaranya amalkan sehingga makin sihat dan tak nampak pun macam orang sakit. Anak-anak dia pun lebih gembira sebab mak diaorang lebih ceria dari sebelum ni. Dalam artikel ni saya akan kongsikan tips untuk panduan semua. Janganlah kita rasa dunia sudah kiamat apabila didiagnose kanser.

sembuh kanser

Saya masih berpegang kepada “semua penyakit boleh diubati selain mati” maknanya Allah SWT dah bagi penawar pada semua penyakit, Cuma kita sahaja yang perlu cari dan ikhtiar. Betul tak?  

Rawatan kimoterapi dan juga ubat-ubatan yang diberikan oleh doktor juga penting. Dalam artikel pendek ini akan saya senaraikan beberapa cara untuk sembuh dari kanser yang telah dikongsi oleh Mak Yang yang boleh diamalkan. Tak cuba tak tahu kan? Semoga perkongsian saya ini dapat membantu ramai pesakit kanser.

5 Tips untuk pesakit kanser : 

1) Senaman atau aktiviti fizikal  
Mak Yang mengamalkan aktiviti fizikal secara konsisten supaya badan lebih bertenaga. Senaman yang konsisten dapat mengurangkan kesan sampingan setelah melakukan rawatan kanser seperti dapat tingkatkan tenaga kita dan kesihatan jantung kerana sesetengah dadah yang digunakan untuk rawatan boleh menyebabkan masalah jantung dikemudian hari. Ianya mampu menurunkan kadar insulin dalam badan dan seterusnya membantutkan pembiakan sel kanser.

2) Tidur
Tidur pun boleh membantu menyembuhkan kanser? Cuba untuk dapatkan waktu tidur yang betul dan berkualiti. Ini kerana tidur yang tidak betul boleh mengganggu pengeluaran melatonin. Melatonin adalah satu hormon tidur, bukan itu sahaja ia adalah antioksidan yang cukup power yang boleh meningkatkan sistem imun. Mesti kita tak mahu terlepas antioksidan ini kan? Tabiat tidur yang betul mampu melawan penyebaran penyakit kronik termasuklah kanser. Sebab itulah bagi pesakit kanser, jagalah waktu tidur ya. Waktu tidur yang disyorkan adalah dari jam 10pm-6am.

3) Stress
Makciknya bagitau stress mesti dikawal, jangan stress sebab boleh menyebabkan badan lemah. Cubalah untuk mengawal stress kerana stress punca banyak penyakit kronik yang ramai orang tak tahu. Menurut kajian terbaru, stress mampu mengaktifkan gen yang mampu menyebabkan sel kanser merebak. ‘Stress Gen’ ATF3 membuatkan sel imun menjadi tidak menentu dan memberi kanser ‘jalan keluar’ untuk kebahagian-bahagian lain dalam badan. Selain itu kalau kita stress biasanya akan membuat pilihan yang tak betul kan? Contohnya makan tanpa kawalan, makan makanan tak berkhasiat, dah malas bersenam, hisap rokok dan itu akan lebih memudaratkan lagi keadaan.

4) Vitamin D 
Ada banyak bukti menunjukkan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan sel kanser membiak. Kita boleh mengurangkan risiko kanser dengan optimumkan tahap vitamin D.

5) Mengambil Resveratrol   
Mak Yang juga amalkan mengambil resveratrol setiap hari. Resveratrol salah satu ‘chemosensitizer’ semulajadi. Antioksidan yang sangat power dalam melawan sel kanser. Resveratrol adalah sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang dikaitkan dengan peningkatan risiko seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol ditemui pada kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri. Resveratrol yang macamana? Nanti akan saya share kan dalam bahagian akhir artikel ni.

5 tips di atas adalah ikhtiar yang boleh kita lakukan untuk membantu kita sembuh dari kanser selain dari rawatan kimoterapi dan ubatan yang perlu kita ambil. Jangan pula terus tinggalkan kimoterapi dan ubat ya..No..no..no.. itu tetap kena ikut.

Cuba tengok kembali tips no 5. Ini yang saya nak cerita tadi, pengambilan resveratrol setiap hari mampu membantu makciknya untuk hidup lebih sihat dan bertenaga. Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang mampu melawan sel kanser dari merebak dan mampu melindungi badan dari kerosakkan. Anda boleh klik SINI untuk lebih info pasal resveratrol dan kanser. Banyak kajian sudah dibuat yang menunjukkan resveratrol memang dapat membantu pesakit kanser sembuh. 

Salah satu produk makanan tambahan yang mengandungi 10X ganda lebih hebat dari resveratrol ialah VIVIX, yang mana mampu melawan radikal bebas dari merosakkan sel dalam badan kita. Disamping itu salah satu bahan dalam Vivix adalah Anggur Muscadine, di dalam anggur ini terkandung Ellagic Acid yang dapat membantu melawan dan menghalang kanser.

**Resveratrol and cancer: focus on in vivoevidence

penawar kanser usus
kesan resveratrol pada Pesakit kanser kolon
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser payudara
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser prostat
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser hati
Anti-cancer Evidence
Di sini saya selitkan beberapa testimoni pesakit kanser luar Negara dan dalam Negara yang berjaya meningkatkan kualiti hidup mereka dengan VIVIX.

sembuh kanser

sembuh kanser

sembuh kanser


Usahalah selagi mampu berusahalah untuk memperbaiki kesihatan kita, pandang orang tersayang renung mereka dalam-dalam. Apa yang mereka harapkan dari kita? Jika anda mempunyai anak, ibu, bapa, adik, kakak, abang, saudara yang menghidap kanser kongsilah bersama mereka tentang artikel ini supaya mereka dapat hidup lebih ceria dan bermakna. 

Sebelum radikal bebas bertambah aktif dan membiakkan sel-sel kanser baru dalam badan yang lebih berbahaya, marilah kita bertindak segera dengan menambah resveratrol yang mampu melawan radikal bebas dan memperbaiki sel-sel badan kita yang rosak. 

Jika anda benar-benar ingin sihat, ceria dan bertenaga seperti Mak Yang tu silalah hubungi saya dengan segera. Ingat, masa tak tunggu kita, ibarat dedaun jatuh ke bumi. Gembirakanlah orang disekeliling kita. Peluang masih ada. 


Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp/sms: 012-6806251 (Azie)


Vivix Penawar Kanser, Diabetes dan Sakit Jantung?

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.

Apa itu RESVERATROL?





Diantara MANFAAT/KEBAIKAN RESVERATROL

Kebaikan Resveratrol pada manusia

 

Kajian-kajian saintifik menunjukkan keberkesanan RESVERATROL:


1) ANTI RADANG


2) DIABETES


3) SAKIT JANTUNG



4) KANSER KOLON


5) KANSER PAYUDARA


6) KANSER PROSTAT


7) KANSER PARU-PARU



Apa kaitan di antara Resveratrol dengan VIVIX? 

VIVIX mengandungi 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol... kalau dah resveratrol dah boleh membantu pesakit kanser, kencing manis, sakit jantung dan dari strok...VIVIX mestilah dapat melakukan lebih itu!


Apa yang terkandung dalam VIVIX ni?

4 bahan Utama VIVIX

Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?

Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

Resveratrol juga mampu melambatkan proses penuaan jadi VIVIX adalah kunci untuk anda kelihatan lebih muda dari usia. Sudah ramai rakyat Malaysia yang telah mencuba VIVIX dan berpuas hati hasilnya.

Hanya dengan RM15.83* sehari, anda mampu meningkatkan kesihatan anda dan nampak lebih muda

Nak tips lebih jimat? Hubungi saya sekarang! 

 

Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp: 012-6806251

Sms/call : 019-3802899



Testimoni Vivix Shaklee

VIVIX 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol
Di sini saya ingin kongsikan beberapa testimoni pesakit-pesakit yang telah menggunakan VIVIX Shaklee untuk meningkatkan kualiti hidup mereka..

Bagi pesakit kanser, jantung, kencing manis, darah tinggi, strok, tiroid, gout dan pelbagai lagi masalah kesihatan, cubalah VIVIX ini...hasilnya amat memuaskan hati..

Bagi yg tiada penyakit, cubalah amalkan VIVIX Shaklee ini kerana ia dapat membantu anda mencegah dari penyakit-penyakit ini. Selain itu anda juga akan kelihatan muda 25 tahun!


TESTIMONI (Klik gambar untuk paparan lebih jelas)


























Jika anda benar-benar serius ingin dapatkan VIVIX SHAKLEE ini, sila lah hubungi saya.
Jika ingin bertanya pun boleh hubungi saya juga :)

vitasihat@gmail.com

WHATSAPP/SMS : 012-6806251