Petua Awet Muda

Menambat hati suami yang semakin jauh dengan penjagaan kulit Shaklee dan jadi semakin muda!

Tips Mudah Basuh Baju

Wanita yang selalu 'busy' tak sempat nak cuci baju, bagaimana cara nak mudahkan kerja mendobi

Suplemen Shaklee 100% SELAMAT, 100% BERKESAN

Ingin dapatkan produk Shaklee? Sila hubungi 012-6806251

Amalkan Pemakanan Sihat Semasa Mengandung

Pemakanan yang sihat mempengaruhi anak di dalam kandungan

Amalkan Pengambilan Makanan Yang Tinggi Serat

Mengambil makanan yang tinggi serat membantu kita dari terkena penyakit jantung!

Showing posts with label OMEGA GUARD. Show all posts
Showing posts with label OMEGA GUARD. Show all posts

Cara Turunkan Paras Kolesterol Supaya Tak Kena Sakit Jantung!

Ramai yang tidak mengambil berat akan kolesterol malah ramai yang tidak tahu apa itu kolesterol. Setiap hidangan makanan yang kita ambil seharian mengandungi nilai kolesterol yang tersendiri. Nampak makanan main makan saja, tup tup kena sakit jantung lebih parah lagi kena strok! Dalam entri ini saya akan bagi beberapa cara turunkan paras kolesterol supaya anda sihat sentiasa InsyaAllah.

Dalam artikel kali ini, saya nak berkongsi dengan anda tentang:
  1. Kaitan antara kolesterol dan sakit jantung
  2. Risiko kolesterol tinggi
  3. Cara nak turunkan paras kolesterol secara semulajadi
Ramai juga tahu tentang perlunya mengawal pengambilan makanan yang tinggi kolesterol tapi ramai tidak tahu apa itu kolesterol. Kolesterol adalah bewarna putih, berlilin dan mempunyai bahan kimia. Kolesterol penting bagi setiap fungsi dalam badan kita di mana ia dapat membantu menghasilkan vitamin D, hormone seperti kortisol dan hormone seks.

rendahkan kolesterol

Bila anda tidak mengawal pengambilan kolesterol ataupun kolesterol dalam badan anda sudah pun tinggi tetapi tidak berusaha untuk menurunkan maka penyakit seperti angin ahmar, sakit jantung atau penyakit kardiovaskular menanti anda!

Takut bukan?

Bagaimana Kolesterol boleh menyebabkan sakit jantung?

Terdapat 2 jenis kolesterol utama dalam darah iaitu:
  •  LDL (Lipoprotein ketumpatan rendah)
  •  HDL (Lipoprotein ketumpatan tinggi)
LDL dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ dan HDL dikenali sebagai kolesterol ‘baik’. 

Apabila anda mengambil makanan berlemak dalam kuantiti yang banyak maka lebih banyak LDL yang terperangkap di dinding saluran darah jika HDL tidak cukup untuk membebaskannya. Makin lama makin banyak lemak terkumpul di dinding saluran darah dan akhirnya menyebabkan saluran darah tersumbat dan menyebabkan serangan jantung!

Kita ibaratkan salur darah kita ni macam longkang, kalau dah sampah sarap tak dibuang makin lama makin bertimbun-timbun dalam tu. Air nak lalu pun tersekat-sekat kan? macamtulah juga salur darah kita.

arteri tersumbat
Ilustrasi arteri tersumbat disebabkan oleh kolesterol yang tinggi
Oleh itu, jika anda nak melindungi diri dari penyakit-penyakit kardiovaskular ni, anda hendaklah kekalkan paras kolesterol HDL (baik) yang tinggi dan paras kolesterol LDL (jahat) yang rendah.

Risiko kolesterol tinggi

  • Risiko serangan jantung meningkat sebanyak 15.6%
  • Risiko angin ahmar meningkat 11%
  • Risiko yang lebih tinggi untuk tekanan darah tinggi, penyakit hati, dan ketidakseimbangan hormone yang mengganggu fungsi seksual. 

Cara nak turunkan paras kolesterol secara semulajadi

1)Pengambilan makanan seperti:
  • Soya – tidak mengandungi lemak tepu dan boleh meningkatkan paras kolesterol baik
  • Bawang putih – bantu menurunkan paras kolesterol dan mencegah pengerasan arteri
  • Makanan berserat
  • Kekacang
  • Omega 3 & 6
  • Minyak Ikan
2) Lakukan senaman lebih kerap meningkatkan kolesterol baik walaupun dengan hanya senaman yang sederhana seperti 'brisk walking'.

3) Turunkan berat badan.

4) Penambahan Fitosterol (sterol tumbuhan) dalam diet seharian.

5) Berhentilah merokok jika anda seorang perokok kerana merokok merendahkan paras kolesterol baik dan penyebab utama sakit jantung.

Akan tetapi anda perlu beringat juga bukan hanya factor pemakanan sahaja yang boleh meningkatkan kolesterol tau. Stress juga menyumbang! So, jangan stress ya. Kawal stress supaya jangan menguasai diri.

Jika anda seorang yang suka makan, anda harus lebih berhati-hati. Dan jika anda belum atau pun sudah mengalami masalah tinggi kolesterol carilah jalan pencegahan sebelum penyakit kronik bersarang. Penyesalan di kemudian hari dah tak berguna. Cegahlah sebelum terlambat.

Saya ada 1 tips yg amat MUDAH nak turunkan paras kolesterol dengan cepat! Amalkan pengambilan OMEGA GUARD & PHYTOCOL-ST. Gabungan hebat OMEGA GUARD (minyak ikan) yang mengandungi Omega 3 dan PHYTOCOL-ST fitosterol (sterol tumbuhan) mampu menurunkan paras kolesterol dengan CEPAT secara SEMULAJADI

ubat kolesterol

Saya dah amalkan, Alhamdulillah..
Ingat! Cegahlah sebelum terlambat. 

Lelaki ini bukan hanya ada darah tinggi tapi juga kolesterol yang tinggi, tapi bagaimana dia buat sehinggakan dia sihat semula.

Encik Fahmi seorang yang gemuk dan obesiti dan yang paling teruk dia mengalami masalah penyakit darah tinggi! Tambahan pula kolesterol pun tinggi sehingga ada satu masa dia hanya terbaring sebab terlalu pening. Isteri pun risau lihat keadaan suami yang kadang-kadang sakit dada.

Tapi apa yang Encik Fahmi buat amat mengejutkan kerana memikirkan anak-anak yang masih kecil. Apa yang dia buat? Dan yang menakjubkan tekanan darah kembali normal, kolesterol dah menurun dan berat pun turun 13kg dalam masa 3 bulan! Dia ubah gaya hidup dengan tidur awal dan kurangkan stress, senaman 30 minit setiap hari dan mengambil suplemen Shaklee seperti Omega Guard, Vitamin C, Garlic Complex, Phytocol ST, COQ Health dan B-Complex.

Tonton video di atas anda pasti akan ingin mengikut jejak Encik Fahmi.  .

Anda nak jadi macam Encik Fahmi?

Jika anda ingin dapatkan konsultasi dan produk hebat ini hubungi saya sekarang juga! 

Azie 012-6806251
vitasihat@gmail.com


Selesaikan Masalah Jerawat Anda Dengan Berkesan!

Ramai yang mengalami masalah jerawat, tidak kiralah jerawat yang halus-halus atau pun besar.

Dan ramai yang hilang kenyakinan diri kerana masalah ini. Sudah mencari penyelesaian namun kesan masih sama saje..

Jerawat adalah sejenis penyakit kronik yang dihidapi hampir 80% masyarakat di negara kita terutamanya di kalangan remaja dan orang dewasa. Masalah jerawat memberi kesan kepada rupa paras serta keterampilan seseorang kerana ia dapat dilihat dengan jelas dan boleh meninggalkan kesan parut kekal di kulit muka jika tidak dirawat dengan segera.

Tips Pemakanan Mengawal Jerawat
Hormon yg tidak stabil boleh menyebabkan jerawat susah dikawal. Utk mengawal kestabilan hormon, amalkan pengambilan GLA ( terdapat dlm Borage Seed & Evening Primrose Oil) dan Omega -3 Fatty acid ( fish oil-cth: Salmon).

Produk Shaklee mampu membantu anda menyelesaikan masalah ini. Membantu ada mengecutkan jerawat anda.

Jika anda mengambil bersama Vitamin E dan Energizing Soy Protin (ESP) pasti kesannya lebih hebat!!

Ini kerana Vitamin E adalah antioksidan yang kuat dan membantu merawat parut. ESP pula mengandungi asid amino yang perlu dalam membina kulit, otot, kuku dan sebagainya. Selain itu juga mengurangkan kesan parut.

Mmmmm.....pasti kulit anda akan berseri dan bebas parut!

Jika anda mempunyai masalah jerawat dan ingin mencuba produk ini atau sebarang pertanyaan, boleh lah hubungi kami di:

Jika anda berminat boleh hubungi:
 
vitasihat@gmail.com
019-3802899


Minyak Ikan - Omega 3

Apakah itu Omega 3?

Omega 3 tergolong dalam kumpulan asid lemak tak tepu yang penting (essential unsaturated fatty acids) yang mempunyai ikatan karbon-karbon berkembar pada kedudukan n-3 iaitu pada hujung methyl dalam molekulnya. Oleh kerana itu ia digelar Omega 3.

Omega 3 terdiri daripada tiga jenis asid lemak utama iaitu:

1. Eicosa Pentanoic Acid (EPA)
2. Docosa Hexanoic Acid (DHA)
3. Alpha Linolenic Acid (ALA)

Tentu anda selalu melihat singkatan EPA dan DHA pada label tin-tin susu yang anda beli di pasaran. Kini terjawablah sudah persoalan anda itu bahawa susu itu mengandungi tambahan Omega 3.



Anda tidak perlu mengingati semua nama yang disebutkan. Yang penting sekali, anda tahu ianya adalah Omega 3 dan khasiatnya untuk kesihatan anda. Supplement Omega 3 sudah mengandungi semua jenis khasiat yang dinyatakan, jadi apa yang penting ialah anda perlu memakannya setiap hari. Omega 3 amat penting untuk kesihatan. Terlalu banyak kajian saintifik telah membuktikan kaitan yang amat kuat di antara Omega 3 dengan kesihatan yang baik.

Di antara kebaikan Omega 3 untuk kesihatan adalah:
  1. Brain 'booster' 
  2. Mengurangkan risiko insiden serangan jantung 
  3. Mengurangkan risiko kematian akibat serangan jantung 
  4. Mengurangkan risiko mendapat denyutan jantung tak menentu (arrythmia) 
  5. Mengurangkan sakit dada Angina pada pesakit yang mempunyai masalah saluran jantung tersumbat (Ischaemic heart disease) 
  6. Mengurangkan risiko serangan jantung kali kedua bagi pesakit yang pernah mendapat serangan jantung sebelum ini. 
  7. Mengurangkan risiko darah beku 
  8. Mengurangkan risiko pembentukan plak aerosklerosis pada dinding saluran darah yang menyebabkan pengerasan 
  9. Mengurangkan risiko darah beku di kalangan pesakit yang mengalami masalah saluran darah bengkak di kaki (varicose veins). 
  10. Mengurangkan KOLESTEROL Triglycerides & LDL dalam darah & menaikkan paras KOLESTEROL BAIK (HDL) 
  11. Mengurangkan risiko darah beku yang menyebabkan penyakit strok dan serangan jantung (heart attack). 
  12. Mengurangkan risiko mendapat STROKE (ANGIN AHMAR) sama ada jenis ischemia atau haemorrhagic. 
  13. Mengurangkan risiko mendapat penyakit darah tinggi (hypertension) dengan mengurangkan masalah pengerasan saluran darah 
  14. Mengurangkan kadar tekanan darah tinggi bagi pesakit yang pernah mengalami masalah darah tinggi.
  15. Mengurangkan radang sendi dalam penyakit sendi Rheumatoids 
  16. Mengurangkan radang usus dalam penyakit Crohn’s 
  17. Mengurangkan masalah radang usus dalam penyakit Ulcerative Colitis 
  18. Memberi kesan positif dalam penyakit SLE (Systemic Lupus Erymatosis) 
  19. Memberi kesan positif dalam penyakit Asma 
  20. Memberi kesan positif dalam masalah kulit Eczema dan Atopic dermatitis 
  21. Membantu pesakit yang menjalani pemindahan organ (implant). 
  22. Membantu dalam perkembangan otak bayi dan kanak-kanak. Susu ibu amat kaya dengan DHA (Omega 3). Oleh itu, banyak syarikat pengeluar susu yang menambahkan DHA dalam keluaran susu merekA. 
Kajian menunjukkan bahawa kanak-kanak yang mendapat tambahan DHA dalam minuman susu mereka akan mengalami masalah hiperaktif (ADHD) yang kurang.

Kanak-kanak yang kekurangan Omega 3 dalam pemakanan mereka mempunyai masalah tumbesaran otak

Fuhhh...banyaknya faedah kesihatan Omega 3.

Oleh kerana itu...ambillah Omega 3 setiap hari! ^-^

credit : Dr. Norman




Vitamin Yang Menguatkan Otak


Memiliki otak yang pintar dan cerdas adalah satu anugerah yang tidak ternilai harganya. Apa lagi jika yang memiliki itu adalah anak2 kita, dahn kita sendiri tatkala meningkat usia.

Otak yang pintar dan cerdas memberi kesan kepada setiap keputusan yang kita ambil, reaksi terhadap sesuatu isu malah juga hubungan dengan orang lain.

Hadis Rasulullah SAW “Seorang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah berbanding mukmin yang lemah” (HR Muslim)

Kuat di sini bermaksud kuat dari semua sudut : fizikal, kesihatan, pemikiran, minda, jatidiri, etc. Kerana kekuatan fardi yang asas itu menjadikan kita lebih mudah menjalankan ibadah serta melibatkan diri dalam masyarakat.

Jadi, otak yang juga dikenali sebagai CPU seorang manusia hendaklah dijaga bukan saja dari segi rohani malah jasmaninya.



Untuk menguatkan otak, tubuh memerlukan:

OMEGA-3, VITAMIN B, VITAMIN C, VITAMIN D & VITAMIN E.

Produk-produk Shaklee yang menyediakan vitamin2 di atas dalam bentuknya yang ringkas:

OMEGA-3
= Omega Guard



VITAMIN B
=B Complex


VITAMIN C
= Vita-C Sustained Release



VITAMIN D
= Ostematrix

VITAMIN E
= Vita E & Selenium


Kajian menunjukkan darah yang mengandungi vitamin di atas menunjukkan perkembangan otak yang sangat baik!

credit : mami lyna

Hubungi kami sekarang untuk dapatkan vitamin semulajadi yang amat bagus untuk otak anda dan keluarga!

Hubungi kami cepat! Kami menawarkan tawaran yang HEBAT hanya untuk yang cepat bertindak sahaja!

vitasihat@gmail.com

Shaklee Omega Guard

Shaklee Omega Guard adalah minyak ikan terbaik dunia di mana ia diekstrak dari ikan laut air sejuk. Ia buka dari hati minyak ikan. Omega Guard 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk minyak ikan lain di pasaran, Omega Guard adalah minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA, dan banyak lagi. 

Di bawah adalah perbezaan Omega Guard dengan 2 jenama lain di pasaran:


JENAMA A (PRISTIN) – 1200mg
JENAMA B (KORDEL’S) – 1000mg
OMEGA GUARD – 1000mg
EPA
396mg
80mg
545mg
DHA
264mg
120mg
360mg
TOTAL OMEGA-3
660mg
300mg
1000mg
PHARMACEUTICAL GRADE
Yes
No
Yes

Pelbagai manfaat yang anda akan dapat dengan mengambil minyak ikan Shaklee ini:

Klik untuk lebih jelas

Testimoni pengguna Omega Guard untuk anak-anak yang tidak sihat:

Klik untuk lebih jelas


Klik untuk lebih jelas

Jika anda berminat untuk memiliki Shaklee Omega Guard ini boleh hubungi:
vitasihat@gmail.com