KEPUTIHAN DAN CARA MENGHILANGKAN KEPUTIHAN ANDA

Istilah “keputihan” adalah simptom yang lazim dialami oleh wanita. Penyebab utamanya sejenis kulat (jamur) yang dikenali sebagai candida albicans. Keputihan yang disebabkan olehcandida albicans dikenali dengan vulvovaginal candidiasis.

Masalah keputihan ini biasa berlaku kepada wanita dewasa dan remaja. Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain. Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan. Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

Keputihan abnormal merupakan masalah yang cukup sering dialami wanita. Keputihan tidak menyebabkan kanser. Namun, salah satu gejala kanser mulut rahim adalah keputihan.

Keputihan yang teruk dan dibiarkan lama tidak diubati dapat menyebabkan kemandulan. Jika keputihan tidak diubati, maka infeksi yang ada dapat merebak ke rongga rahim, kemudian ke saluran telur.

Wanita yang menderita keputihan kronik selama bertahun-tahun akhirnya menjadi mandul. Banyak wanita yang mengambil mudah soal keputihan. Jika keputihan tersebut hanya bersifat fisiologis (normal, non patologis) memang tidak berbahaya, namun, jika bersifat patologis harus segera diubati, kerana lama kelamaan dapat menyebabkan kesulitan untuk mempunyai anak.


Walaupun penyakit ini dinamakan keputihan namun warna cairannya tidak selalu berwarna putih polos. Warna ini sangat bergantung dari penyebab dan lamanya penyakit yang diderita. Bentuk cairan tersebut dapat berupa cairan seperti susu, cairan yang kental dan liat berwarna kekuningan, atau kadang-kadang sampai berupa gumpalan seperti keju yang menimbulkan rasa gatal. Jika terkena infeksi, biasanya cairan akan menggumpal, berwarna kehijauan disertai dengan rasa gatal. Keputihan juga menggangu hubungan suami isteri, isteri berasa malu dengan suami kerana bau yang kurang menyenangkan.

Jadi, bagi setiap wanita amat penting untuk menjaga kesihatan anda supaya keputihan anda tidak merbahayakan kesihatan anda.. Keputihan dapat diubati jika kena caranya, contohnya Alfalfa yang dikatakan mampu mengubati keputihan. Ia ada 1001 kebaikan yang pastinya dapat dinikmati oleh semua golongan, termasuklah golongan bapa, wanita muda, lelaki dan warga emas.
Alfalfa Sprouts

Anda boleh membeli Alfalfa sprout di pasaraya2 dan masak mengikut citarasa anda..Resepi memasak alfalfa sprout KLIK DI SINI

Tetapi jika ingin mudah anda boleh mengambil dalam bentuk pil.. Shaklee ada menyediakan suplemen Alfalfa yang semestinya organik dan semulajadi tiada bahan pengawet,warna dan perisa.

Alfalfa Complex Shaklee
psstttt...juga bagus untuk hubungan suami isteri ^-^ (klik untuk kelebihan Alfalfa)

Menarik kan alfalfa ni? Banyak betul kelebihannya..tak rugi mencuba

Rawatlah keputihan sebelum apa-apa berlaku, kita nampak ringan saja masalah keputihan sedangkan ianya menjadi punca atau petanda kepada masalah lebih kronik.

Tindakan segera mampu mengelak dari kanser!

Jika ingin tahu tentang Alfalfa Shaklee boleh hubungi saya di :

Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com


AMARAN : Alfalfa TIDAK BOLEH diambil oleh pesakit SLE dan mereka yang mengalami sebarang penyakit berkaitan sistem imuniti


6 comments:

Anonymous said...

berapa rm alfalfa ni ye?

Anonymous said...

Mne leh dpt

azi hashim said...

Boleh email sy vitasihat@gmail.com

Anonymous said...

Nk tanya. Sy alami kpthn dkt 5 thn. Jmp doc pun x bk.blm kwin lg. Bl sy mkn alfafa,dia ok utk hr tu je.jika sy x mkn, ada blk.sy harus memakai patyliner 24jam. Kpthn yg sy alami ialah mula2 keluar seperti cair.dan jika dibiarkan dlm sejam,ia akan menjadi seperti likat atau mcm keju berwarna putih susu. Bau masam2 skt. X gtl bhgn dlm! Tp dkt permukaan miss v brhmpiran celah kelangkang sentiasa gtl.xtahu knp. Knp ye? Doc rjn tkr ubat menyebabkan antibodi sy dah jd lemah.

dwi gustiasih said...

www.rahasiasehat.net

www.stokmanjakani.tk
sejenis tissue basah extra majakani, bisa di pakai dimana saja, dan mudah d bawa kemana jasa

Amira Zura said...

Terbaik infonya. Terima kasih admin share info yang bagus sekali. Salam dari blogger blogwalking ya.

Salam admin. Tumpang Iklan:-

Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
Wanita cantik bermula dari diri :)

[BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN, KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]