5 Tips Penawar Kanser Yang Doktor Pakar Pun Tak Tahu

Kanser adalah penyakit yang boleh membawa kematian jika tidak dirawat. Ramai manusia di seluruh dunia ini mati disebabkan kanser. TETAPI jika kita tahu penawar kanser dan cara nak memberhentikan sel kanser dari terus membiak mesti kita akan terkejut. Dalam artikel ini saya akan bagitau tips semulajadi yang boleh diamalkan.

Saya mempunyai seorang ibu saudara yang menghidapi kanser payudara, dan dia telah meninggal hampir 2 tahun yang lalu. Baru beberapa minggu lepas, isteri kepada bapa saudara saya pula yang telah didiagnos barah payudara. Sedih bukan kepalang mendapat ujian dari Allah SWT.

Saya ada seorang kawan yang ibu saudaranya (Mak Yang) juga menghidap kanser payudara. Apa yang membuatkan saya terkejut, dia telah share dengan saya apa yang ibu saudaranya amalkan sehingga makin sihat dan tak nampak pun macam orang sakit. Anak-anak dia pun lebih gembira sebab mak diaorang lebih ceria dari sebelum ni. Dalam artikel ni saya akan kongsikan tips untuk panduan semua. Janganlah kita rasa dunia sudah kiamat apabila didiagnose kanser.

sembuh kanser

Saya masih berpegang kepada “semua penyakit boleh diubati selain mati” maknanya Allah SWT dah bagi penawar pada semua penyakit, Cuma kita sahaja yang perlu cari dan ikhtiar. Betul tak?  

Rawatan kimoterapi dan juga ubat-ubatan yang diberikan oleh doktor juga penting. Dalam artikel pendek ini akan saya senaraikan beberapa cara untuk sembuh dari kanser yang telah dikongsi oleh Mak Yang yang boleh diamalkan. Tak cuba tak tahu kan? Semoga perkongsian saya ini dapat membantu ramai pesakit kanser.

5 Tips untuk pesakit kanser : 

1) Senaman atau aktiviti fizikal  
Mak Yang mengamalkan aktiviti fizikal secara konsisten supaya badan lebih bertenaga. Senaman yang konsisten dapat mengurangkan kesan sampingan setelah melakukan rawatan kanser seperti dapat tingkatkan tenaga kita dan kesihatan jantung kerana sesetengah dadah yang digunakan untuk rawatan boleh menyebabkan masalah jantung dikemudian hari. Ianya mampu menurunkan kadar insulin dalam badan dan seterusnya membantutkan pembiakan sel kanser.

2) Tidur
Tidur pun boleh membantu menyembuhkan kanser? Cuba untuk dapatkan waktu tidur yang betul dan berkualiti. Ini kerana tidur yang tidak betul boleh mengganggu pengeluaran melatonin. Melatonin adalah satu hormon tidur, bukan itu sahaja ia adalah antioksidan yang cukup power yang boleh meningkatkan sistem imun. Mesti kita tak mahu terlepas antioksidan ini kan? Tabiat tidur yang betul mampu melawan penyebaran penyakit kronik termasuklah kanser. Sebab itulah bagi pesakit kanser, jagalah waktu tidur ya. Waktu tidur yang disyorkan adalah dari jam 10pm-6am.

3) Stress
Makciknya bagitau stress mesti dikawal, jangan stress sebab boleh menyebabkan badan lemah. Cubalah untuk mengawal stress kerana stress punca banyak penyakit kronik yang ramai orang tak tahu. Menurut kajian terbaru, stress mampu mengaktifkan gen yang mampu menyebabkan sel kanser merebak. ‘Stress Gen’ ATF3 membuatkan sel imun menjadi tidak menentu dan memberi kanser ‘jalan keluar’ untuk kebahagian-bahagian lain dalam badan. Selain itu kalau kita stress biasanya akan membuat pilihan yang tak betul kan? Contohnya makan tanpa kawalan, makan makanan tak berkhasiat, dah malas bersenam, hisap rokok dan itu akan lebih memudaratkan lagi keadaan.

4) Vitamin D 
Ada banyak bukti menunjukkan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan sel kanser membiak. Kita boleh mengurangkan risiko kanser dengan optimumkan tahap vitamin D.

5) Mengambil Resveratrol   
Mak Yang juga amalkan mengambil resveratrol setiap hari. Resveratrol salah satu ‘chemosensitizer’ semulajadi. Antioksidan yang sangat power dalam melawan sel kanser. Resveratrol adalah sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang dikaitkan dengan peningkatan risiko seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol ditemui pada kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri. Resveratrol yang macamana? Nanti akan saya share kan dalam bahagian akhir artikel ni.

5 tips di atas adalah ikhtiar yang boleh kita lakukan untuk membantu kita sembuh dari kanser selain dari rawatan kimoterapi dan ubatan yang perlu kita ambil. Jangan pula terus tinggalkan kimoterapi dan ubat ya..No..no..no.. itu tetap kena ikut.

Cuba tengok kembali tips no 5. Ini yang saya nak cerita tadi, pengambilan resveratrol setiap hari mampu membantu makciknya untuk hidup lebih sihat dan bertenaga. Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang mampu melawan sel kanser dari merebak dan mampu melindungi badan dari kerosakkan. Anda boleh klik SINI untuk lebih info pasal resveratrol dan kanser. Banyak kajian sudah dibuat yang menunjukkan resveratrol memang dapat membantu pesakit kanser sembuh. 

Salah satu produk makanan tambahan yang mengandungi 10X ganda lebih hebat dari resveratrol ialah VIVIX, yang mana mampu melawan radikal bebas dari merosakkan sel dalam badan kita. Disamping itu salah satu bahan dalam Vivix adalah Anggur Muscadine, di dalam anggur ini terkandung Ellagic Acid yang dapat membantu melawan dan menghalang kanser.

**Resveratrol and cancer: focus on in vivoevidence

penawar kanser usus
kesan resveratrol pada Pesakit kanser kolon
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser payudara
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser prostat
penawar kanser berkesan
Kesan resveratrol pada kanser hati
Anti-cancer Evidence
Di sini saya selitkan beberapa testimoni pesakit kanser luar Negara dan dalam Negara yang berjaya meningkatkan kualiti hidup mereka dengan VIVIX.

sembuh kanser

sembuh kanser

sembuh kanser


Usahalah selagi mampu berusahalah untuk memperbaiki kesihatan kita, pandang orang tersayang renung mereka dalam-dalam. Apa yang mereka harapkan dari kita? Jika anda mempunyai anak, ibu, bapa, adik, kakak, abang, saudara yang menghidap kanser kongsilah bersama mereka tentang artikel ini supaya mereka dapat hidup lebih ceria dan bermakna. 

Sebelum radikal bebas bertambah aktif dan membiakkan sel-sel kanser baru dalam badan yang lebih berbahaya, marilah kita bertindak segera dengan menambah resveratrol yang mampu melawan radikal bebas dan memperbaiki sel-sel badan kita yang rosak. 

Jika anda benar-benar ingin sihat, ceria dan bertenaga seperti Mak Yang tu silalah hubungi saya dengan segera. Ingat, masa tak tunggu kita, ibarat dedaun jatuh ke bumi. Gembirakanlah orang disekeliling kita. Peluang masih ada. 


Email : vitasihat@gmail.com

Whatsapp/sms: 012-6806251 (Azie)


0 comments: