Penawar Gout No.1, Tak Perlu Lagi Mengerang Kesakitan

Gout, apa itu penyakit gout eh? Gout adalah penyakit akibat lebihan asid uric dalam badan. Tahukah anda, jika gout tidak diubati boleh membawa kepada sakit kronik yang lain seperti batu karang, diabetes dan darah tinggi. Oleh itu saya nak bagitau apa penawar gout ni supaya kita dapat jauhkan diri dari penyakit-penyakit tu semua.

Asid uric ni adalah bahan kumuhan dan akan keluar melalui air kencing. Apabila asid uric terlampau banyak sehinggakan tidak dibuang maka ia akan berkumpul di sendi. Maka terjadilah gout.

Pasti orang yang kena gout ni akan rasa tak selesa dan susah nak jalan. Nak bersama dengan isteri pun takde mood kan? Biasa gout ni lelaki la yang kena umur antara 30 hingga 60 tahun. Perempuan pun ada juga yang kena tapi tak ramai.
sembuh gout
Gambaran secara dekat asid urik di bahagian sendi yang terkena gout

Gout ni kalau dibiarkan boleh membahayakan, Nampak macam sakit biasa saja kan? Ada setengah orang bila kena cakap “Alah, nanti makan ubat baiklah”. Memang bila kita makan ubat gout tu hilang tapi gout akan kembali lagi jika tak jaga pemakanan. Nak tak kalau ada penawar yang membuatkan gout tak kunjung-kunjung tiba?

Sebelum tu saya nak share kisah abah saya dan pakcik saya. Kedua mereka ni memang selalu kena gout, usia pun bukan muda lagi. Silap makan saja kaki sakit, jalan pun terhencot-hencot. Kesian kalau tengok, nak bawa kereta tak boleh. Asyik “aduh..aduh..saja”

Dalam bulan Julai 2014 saya hadiahkan abah VIVIX. Saya bagi VIVIX ni sebab saya nak abah sihat. Saya nak gula dalam darah abah terkawal, tekanan darah terkawal, jantung abah sihat. Saya tak ingat pun yang abah ada gout. Abah ni bukan makan setiap hari, kalau dia ingat dia makan kalau tak ingat memang tak makan la. Tapi saya nampak perubahan pada abah, Alhamdulillah dalam 2 bulan ayah check tekanan darah normal, jantung OK. Pastu masa hari raya haji seminggu kot abah makan daging kurban (pagi, siang, malam) abah langsung tak kena gout.

Saya pun ada tanya mak juga “dah lama ke abah tak kena gout?”

Mak cakap “lama jugaklah dia tak mengadu sakit kaki”

Kalau sebelum ni abah makan ubat klinik saja, bila salah makan kena lagi. Itu kisah abah saya, sekarang saya nak bagitau kisah pakcik saya pula. Pakcik saya pun ada masalah gout juga, cara dia kawal gout ni dia ada amik ubat dan kena pantang makan. Tak boleh makan itu tak boleh makan ini. Sedih juga ya. Memang dia strict sangat bab-bab makan ni. Tak nikmatlah pulak kan?

So kita nak pilih yang mana? Nak macam abah saya ke makan itu ini tapi tak kena gout atau kontrol makan tapi masih makan ubat juga sebab taknak kena gout?

ubat gout
sakit gout boleh menyebabkan pesakitnya rasa tidak selesa dan sakit sehingga nak berjalan pun susah
Gout ni kalau dibiarkan boleh membawa kepada penyakit serius yang lain tau. Jika ianya berkumpul dalam saluran air kencing boleh jadi batu karang. Selain dari itu masalah kegemukan, darah tinggi dan diabetes.

Gout adalah penyakit yang boleh sembuh jika kena caranya dan penawarnya. Elakkan makan makanan yang mengandungi purin yang tinggi seperti daging, makanan laut dan kekacang. Patutlah bila makan daging atau sotong mesti abah kena gout TAPI sekarang tidak lagi.

Jika anda atau ayah atau suami yang kena penyakit gout ini, ini adalah cadangan suplemen yang saya boleh kongsikan untuk mengurangkan serangan gout dan mungkin boleh menyembuhkan terus gout.

  • Vivix - Mengimpak 4 mekasnisme anti penuaan. (melidungi dan membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)
  • OmegaGuard - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.
  • Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan dan menurunkan asid serum. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.
  • Vitamin C SR- menurunkan asid serum

Sejak amik VIVIX, abah saya dah tak kena gout dah. Alhamdulillah

Anda pun nak sembuh gout macam abah saya?

Hubungi saya sekarang!
AZIE 012-6806251 (Whatsapp/sms)
vitasihat@gmail.com

Hubungi saya sekarang, saya ada benda 'special' nak bagi ni ^_^

0 comments: