Vitamin Selepas Bersalin untuk kehidupan yang lebih sihat!

Kebanyakkan wanita tahu kepentingan vitamin semasa mengandung bagi perkembangan yang sihat anak mereka, tetapi seorang ibu yang menyusu juga memerlukan vitamin dan mineral tambahan. Walaupun bayi anda akan mendapat apa yang dia perlu daripada susu ibu walaupun anda kekurangan vitamin dan mineral tertentu, diet pemakanan digabungkan dengan makanan tambahan adalah perlu untuk kesihatan jangka panjang bayi. Vitamin dan mineral tertentu seperti vitamin B6 dan vitamin C dipengaruhi oleh apa yang anda makan, jadi ia adalah penting untuk mengekalkan diet yang sihat untuk memastikan bahawa bayi anda mendapat pemakanan yang mencukupi daripada susu ibu.

Ia boleh menjadi sukar untuk makan dengan baik selepas mengandung dan melahirkan anak. Apabila bayi mengganggu tidur malam anda dan menjadikan kita penat.Setiap hari, kita perlu makan antara 5-9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran, 3-4 hidangan produk tenusu, dan 2-3 hidangan protein seperti daging tanpa lemak atau kacang. Ibu menyusu juga harus makan 6-11 hidangan pasta, bijirin dan beras, dan dengan sekurang-kurangnya lapan gelas air setiap hari.

Penyusuan memerlukan banyak nutrien, jadi kita mungkin perlu suplemen tambahan. Omega 3 adalah penting untuk perkembangan otak bayi kita, dan kalsium yang diperlukan untuk gigi dan tulang yang kuat. Vitamin dan mineral lain adalah zat besi, zink dan magnesium. Sesetengah ibu yang menyusu badan mendapat vitamin dan mineral yang mencukupi daripada diet mereka, manakala yang lain memerlukan suplemen tambahan untuk membantu menampung kekurangan dalam diet seharian.

sumber: www.mypregnancyguide.com

Ramai ibu di luar sana yang bertanyakan adakah penting mengambil vitamin selepas bersalin?

Jawapan saya adalah: Ya amat penting kerana selepas bersalin ibu akan banyak kehilangan tenaga kerana menguruskan anak-anak, diet yang tidak seimbang kerana kekangan masa, menyusu anak lagi dan dicampur dengan stress dipejabat. Jadi untuk mendapat kesihatan yang optimum si ibu mesti makan dengan diet yang seimbang atau menambah suplemen/vitamin dalam diet seharian.

Ramai ibu-ibu yang mengamalkan pengambilan vitamin selepas bersalin jarang mengalami masalah sakit urat, pinggang dan tidak mudah lenguh dan penat di samping membekalkan susu yang sihat kepada anak. Anak akan lebih kenyang!

Kami menyediakan Set untuk kesihatan ibu selepas bersalin 


Set ini mengandungi Vitalea (Mutivitamin), B-Complex, Alfalfa (milk booster), Vita C, Ostematrix (kalsium) dan juga ESP (sumber protin dari kacang soya..bagus untuk kulit juga). Kesemua suplemen ini adalah amat diperlukan oleh badan kita. 

Adakah anda mahukan hidup yang sentiasa segar dan sihat? Anda pasti akan gembira dengan hasilnya! Tidak merungut lagi badan rasa tidak segar dan yang pasti susu badan anda akan sentiasa meriah!

Jika anda seorang ibu yang prihatin tentang kesihatan diri sendiri dan anak, anda boleh hubungi kami:
vitasihat@gmail.com
0192106251 (Azie)

**jika anda ingin membeli pek secara individu pun boleh ^_^... atau hubungi kami jika nak tahu apa offer kami!

0 comments: