Menambah susu ibu

Tahukah anda, komposisi utama susu ibu terdiri dari protein, kalsium dan vitamin-vitamin lain. Dengan protein dan kalsium serta mineral yang mencukupi anak membesar dengan sangat hebat terutama pada seawal usia 0-6 bulan ditambah pula metabolisme bayi masih rendah pada ketika itu. Namun pada selepas usia itu, protein masih memainkan peranan penting kerana protein perlu untuk meneruskan pertumbuhan si anak tadi sehingga dia berhenti menyusu susu ibu.

Walau bagaimanapun, pengambilan protein yang berkualiti sangat penting. Sebab itu ramai yag mencuba Shaklee ESP kerana mengandungi 7 ciri di bawah :

(1) Ditanam secara organic
(2) Tidak menjalani proses genetik (non-GMO:non-Genetically Modified Organism)
(3) Mengandungi 9 asid amino penting
(4) Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol
(5) Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan
(6) Diproses tanpa dipanaskan
(7) Ditambah dengan kalsium (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah)




Sedikit soal jawab tentang protein..

1. Setiap hari saya makan ikan dan ayam yang kaya dengan protien, tidakkah zat itu mencukupi?


Jawapan: Protien terbaik adalah bersumberkan tumbuh2an seperti soya terutamanya. 

2. Saya kerap minum air soya dari kotak mahupun soya panas yang dijual di gerai2…tidakkah ia sudah memadai?

Jawapan: Tidak. Supplement soya mengandungi enzim dalam memastikan ia memberi kesan baik kepada tubuh. Enzim ini sangat sensitif. Ianya hidup pada suhu tidak BOLEH LEBIH daripada 36 darjah celcius.Kebanyakkan makanan dan minuman yang mengandungi protien akan di masak pada suhu melebih 100 darjah celcius. Yang tinggal adalah sisa makanan semata2….enzim juga mati pada takat didih. 

3. Benarkah soya meningkatkan pengeluaran susuibu?

Jawapan: Kandungan tertinggi dalam susuibu ialah protien. Protien ialah sumber utama kepada pembentukkan sel. Apabila seseorang ibu itu mengambil soya maka si ibu itu tadi telah meningkatkan kandungan nutrisi susuibu dan kandungan protien di dalam susuibu. Dengan ini penghasilan susuibu berlaku dengan lebih cepat. 

sumber : Anakkuwiraku

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Berminat untuk dapatkan ESP? Sila hubungi kami, kami memberi harga SPECIAL untuk anda

vitasihat@gmail.com
0193802899 (Azie)

0 comments: