Tips Kuruskan Badan Dengan Cepat – Vitamin C !

Umum mengetahui vitamin C bagus untuk kulit, namun adakah anda tahu vitamin C memainkan 
peranan dalam menurunkan berat badan?

Vitamin C adalah vitamin larut air yang mudah rosak. Malah, proses memerah limau untuk dijadikan jus dan memasak sayur mengurangkan vitamin C sehingga 100%!

Jadi, apakah kaitan vitamin C dengan berat badan?
Kekurangan vitamin 

C menurunkan keupayaan tubuh untuk men-sintesis L-cartinine, yakni sejenis asid amino yang diperlukan oleh mitokondria untuk membakar asid lemak.
Seorang pakar pemakanan dari Barat bernama Johnston telah menjalankan kajian terhadap 2 kumpulan yang mana satu kumpulan diberi suplemen 500mg vitamin C selama seminggu dan satu kumpulan lagi tidak. Kumpulan yang mengambil vitamin C didapati mengoksidakan asid lemak dengan lebih berkesan. Laporan ini disiarkan dalam Journal of The American Collage of Nutrition.

Johnston juga menjalankan kajian terhadap 2 kumpulan yang mengikuti program diet yang sama. Satu kumpulan diberi placebo dan satu lagi diberi vitamin C. Hasilnya kumpulan placebo turun sebanyak 1kg manakala kumpulan vitamin C turun sebanyak 2.5kg.

kredit to: mommy lyna

Rupanya vitamin C memainkan peranan dalam penurunan berat badan..

patutlah vitamin C SHAKLEE asyik habis jer, bukan saja untuk turunkan berat badan tapi juga untuk kulit cantik berseri!!!


hubungi vitasihat sekarang sebelum kehabisan stok!!

0 comments: