KEPENTINGAN MAKAN VITAMIN SEMASA MENGANDUNG

Salam dan salam sejahtera ibu-ibu semua,

Mak nak share tentang kepentingan makan vitamin semasa mengandung.. Bukan pe ade jugak ibu yang taknak makan vitamin sbb takut anak jadi besar. Mana ada anak jadi besar, malah anak tu mendapat nutrisi secukupnya untuk membantu tumbesaran dia. Contohnya kalsium, ianya perlu untuk membantu membina tulang mereka semasa dalam perut lagi. Oleh itu ibu-ibu semua disarankan mkn buah-buahan, bijirin, sayuran tapi ada diantara kita muntah dengan teruk jadi apalah khasiat dan nutrisi yg kita dapat kan.. Jadi Zink, Kalsium dan Asid Folik adalah diperlukan ketika mengandung.

Oleh itu ibu-ibu tidak seharusnya skip makan vitamin yaa...

Asid folik amat penting kepada tumbesaran saraf bayi semasa 3 bulan pertama kerana kekurangan vitamin ini ada dikaitkan dengan kecacatan saraf bayi (neural tube defect). Dengan memakan asid folik diperingkat awal hamil, boleh mengurangkan risiko ini.

Zat besi juga merupakan galian yang penting kerana semasa mengandung, badan kita akan membuat lebih sel-sel darah untuk mempastikan oksigen yang cukup untuk bayi, tetapi zat besi juga penting untuk pembinaan sel darah merah bayi kita. Penyakit anemia (kurang darah) senang terjadi dikalangan mereka yang kerap mengandung dan ia disebabkan oleh kekurangan za t besi kebanyakkannya. Pastikan anda mengetahui tahap hemoglobin anda sebaik sahaja anda hamil. Kesan anemia boleh beri kesan pada baby dalam kandungan tau, jadi jangan ambil mudah masalah anemia atau rendah HB ini.

>>Bahaya Anemia Ketika Hamil
Kat sini ada vitamin semula jadi yang dapat membantu ibu-ibu sekalian..

SET MENGANDUNG SHAKLEE

Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo!
Biasanya kalau hamil dah masuk 3rd trimester ramai mengadu penatlah tak laratlah, tapi dalam video di bawah seorang ibu mengandung 7 bulan bercuti bersama kawan-kawan siap boleh panjat Candi Borobudur. Dan yang paling BEST dia boleh sampai awal dari kawan-kawan yang tak pregnant pun.. Walaupun pregnant tak semestinya tak boleh aktivit lasak tau, yang penting amalkan suplemen yang betul pasti akan segar dan sihat.
Jika nak jadi macam Puan Ainul kita ni..cepat-cepat dapatkan suplemen Shaklee ya. Bukan Puan Ainul saja merasai malah ramai lagi antaranya INI. Eh...amik yang klinik punya tak sama ke?

Tak sama ya sebabnya suplemen Shaklee adalah sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM. Itu adalah janji Shaklee dan membuat kami berbeza dari produk lain.

Jika anda nak kekal bertenaga dan sihat ketika mengandung cubalah produk Shaklee, pasti anda akan nampak perubahan. Saya dulu masa mengandung langsung tak rasa penat ketika berpuasa. Beza sangat dengan masa mengandung anak no 1 dan 2 tau. 

Anda berminat? Hubungi saya sekarang ya :)

FB : Nor Azimah Hashim 
Whatsapp/sms : 012-6806251
Email: vitasihat@gmail.com 



**Harga istemewa untuk anda!! Ramai dah jatuh hati pd vitamin Shaklee

0 comments: